Tråkigaste bröllopsmiddagen/fest
Börjar få lite ångest för att det känns som vi kommer få genom tidernas tråkigaste bröllopsmiddag och fest. Ingen av oss har någon bästa vän så tärna/or och marskalk finns inte i bilden. Jag har två vänner jag funderar på att fråga om de vill vara med mig under dagen vid frisör,smink och påklädning. Kan ju inte snöra en klänning själv. Sambon har sagt att han vill vara själv under dagen med vår son och jag känner mig ledsen för hans skull. Försökt att han kan be någon vän vara med honom men han svarar bara spelar ingen roll. Men han måste ju ha någon som tar honom till kyrkan om inget annat.
Känns som det inte heller kommer vara någon som håller tal på våran middag och fest efter vigseln. Dels så kommer ca 20gäster inte förstå svenska då de kommer hit från mitt hemland och de kan ingen engelska heller. Försökte prata lite med mamma senast när vi var där om pappa skulle hålla tal och hon bara skratt och sa det kommer aldrig ske...... kul, att ens pappa inte ens vill säga några ord till oss eller gästerna. Svärföräldrarna vet jag inte vad de har tänkt eller inte, jag kommer inte överrens med dem så umgås så lite som möjligt med dem. Hur ska man då göra så det inte blir stel under middagen och festen? Ska vi själva hålla tal istället?
Så någon annan som haft bröllop utan tal under middagen?
Hoppas någon orkar läsa allt jag skrivit och nu kommer en sista tredje sak... hur ska man göra med bordsplacering, honörsbord? Måste man ha honörsbord där vi sitter med våra föräldrar som det enligt vett och ettikett så fint heter att man ska.... Jag vet man Måste Inte, men hur sitter man annars då? Vill ju inte sitta ihop med svärföräldrarna och mina föräldrar gillar inte dem heller. Och JA jag älskar min sambo tillräckligt för att stå ut med hans föräldrar de gånger vi måste ses.