Tråkigaste bröllopsmiddagen/fest
Finns det ingen ni gillar lite mer än andra som tex. kan vara värdinna/värdpar? Då kan de ju hjälpa att styra upp festen.
Jag har själv varit värdinna på min systers bröllop och vi anordnade lekar för både brudparet och gästerna, alla gäster hade uppdrag placerat under tallriken som de ej fick berätta för andra om utan bara utföra det (en del enklare, en del lite tuffare). Vi hade även en massa annat som gjorde kvällen roligt och inte allt för stel och sen en massa dans!
Innan bröllopet kollade jag med närmsta släkt på båda våra sidor om någon skulle "göra nåt" så slutligen blev det: Jag höll familjens tal eftersom min far inte är någon talare, min bror visade bildspel och han och hans fru gjorde ett spex (parodi av brudparet som uppskattades mycket), brudgummens syskon gjorde ett spex som alla verkligen asgarvade åt och sen höll några vänner åt brudgummen ett antal roliga tal.
Jag förstår dig att om hälften av gästerna inte pratar samma språk så kan det ju bli problem men har ni ingen som kan tolka? Eller om ni har en lek eller ser till att någon närstående håller tal på båda språken.
Och ang. honnörsbordet så gör ni precis hur ni vill. Sitt själva vid ett mindre bord och gör det mysigt. (se bifogad bild)
Allt jag kan råda dig till är att be om hjälp med festen om du är orolig och njut av den oavsett hur den blir... Bara du och din blivande man har trevligt så bry dig inte om alla andra har det!
//T