Slutat med p-piller, dålig hy!
Åh äntligen en sån här tråd! Jag har precis slutat med Yaz!
Jag åt dom visserligen bara i tre månader och slutade för att jag blev helt avtrubbad från allt. Slutade att känna glädje och var mest nedstämd och kunde inte ens känna sådan där djup och bubblande kärlek till min blivande man. Det kändes verkligen inte som något alternativ när det var en månad kvar till bröllop; att inte kunna vara extra uppfylld av kärlek på den bästa dagen så jag sa ajöss till p-pillrena!
Har varit utan i 3 veckor nu och jag får massa små-finnar. Inga såna där stora hormonfinnar, utan bara en massa jäkla småingar. Det är sjukt störigt!! Som tur är ska jag bli sminkad på salong och när jag var på prov där så berättade jag att jag har slutat med p-piller och får utslag. Och hon förstod preciiiis och det var så skönt!
Inget jag gör med rengöring verkar hjälpa att finnarna kommer... Men däremot kan jag hjälpa min hud att läka!
Jag gör ansiktsmask med vispad äggvita, citronsaft och honung. Honung bleker är eller röda prickar, jämnar ut hudtonen, citron är läkande och läker sår och bleker och äggvita drar ihop huden - alltså döljer litegrann fina linjer och förminskar porerna. För mig är den masken livräddande!
Älskar den! Blandar ihop allt och låter den verka 20 minuter och sköljer av med ljummet vatten.
Hoppas du kommer på något som fungerar för dig