Inlägg från: darkHorse |Visa alla inlägg
  • darkHorse

Vad göra i London?

Eftersom alla kommer med tips om vad man bör göra tänkte jag flika in vad jag tycker man kan undvika om man bara är där ett tag

Starbucks kan vara en kul grej om man inte testat det, men Costa har bättre kaffe. Min personliga favorit är Cafe Nero. Costa har röda skyltar, Nero blå och båda ligger lite lägre i pris än Starbucks.

Wesminster Abbey och Madame Tussads är turistfällor med mycket folk så där slösar man bort tid man kan lägga på annat tycker jag. Jag skulle också undvika Primark i december, även om det är billigt. Det är ofta smockfullt med folk på den stora shoppinggatan Oxford Street innan julen. Jag gillar mer att gå runt i department stores som Debenhams och Selfridges som ligger på samma gata. Allt ligger på Oxford street så det är som sagt värt att gå dit, men det lär vara mycket folk.

Annars är mitt tips att gå runt till fots i centrala London. Det är förvånansvärt korta avstånd och lätt att hinna se mycket på en gång, Big Ben, Buckingham Palace, Piccadilly Circus, Trafalgar Square etc. Gå gärna genom parkerna St. James' Park och Green Park, centrala och skön omväxling mot all trafik.

Bokhandlarna är underbara, finns tex. gigantiska Waterstones och om man som jag gillar böcker är det en dröm

Svar på tråden Vad göra i London?