Äldre medlemmar...
Innan jag skrev mitt första inlägg på forumet tvekade jag ganska länge faktiskt. Det kändes lite läskigt (på ett sätt som jag inte riktigt kan förklara) att ge sig in i diskussioner med folk som verkade veta mer, bättre och kunde allt. Och första gången som jag hade en annan åsikt än den Chicita skrev (tror det var Chicita, kan ha varit nån annan...), HU, vad läskigt det var! Och då är jag rätt van vid att ta konflikter i verkliga livet.
Men sen insåg jag vad kul det är här! Och ju mer man kommer in på forumet och läser desto mer vågar man också vara med själv. Innan jag vet ordet av kommer jag att vara en av de där "gamlingarna"... Och jag är definitivt inte längre rädd för att säga min åsikt eller stå för det jag tycker.
Forumet blir vad man gör det till. Själv är jag glad att det finns folk som redan har gjort det här som är snälla nog att ställa upp och skicka vidare. Kunskapsåterföring är något som saknas i många organisationer!
Och som flera har påpekat är det ju bara att säga ifrån om det var fel svar/inte det svaret man väntade sig/ändå vill ha en egen tråd för ämnet. Som trådstartare är det ju lite ens eget ansvar att driva diskussionen om man verkligen vill ha ett annat svar på frågan.
Och även om någon gamling har kommit med sitt "allvetande" svar så kan man ju ändå fortsätta diskutera frågan. Världen kan ju ha ändrats sen "gamlingen" gifte sig och det som var rätt då behöver inte vara rätt nu (ok, kanske inte sååå sant eftersom de flesta gifte sig för mindre än 2 år sen, men ni förstår vad jag menar...).