Äldre medlemmar...
Jag instämmer helt med Sara120707.
Jag kan faktiskt också förstå att man ibland kanske tycker att "men herregud-kan någon anna få svara på något då nån gång?" eller vad det nu är man (anonym) känner.
Jag försöker därför själv vila lite på knapparna ibland innan jag svarar, och svarar väldigt ofta inte alls, just för att jag vare sig tycker att jag är oumbärlig, eller vill ta upp svarsplatsen i ala trådar överallt-även om jag nog skulle kunna svara i merparten vid det här laget . Även mitt expertområde-blommor-brukar jag låta vara mer och mer, för att det ju även dyker upp nya medlemmar som också är florister.
De ämnen som engagerar mig, lägger jag fortfarande näsan i blöt i, och känner jag att jag faktiskt har något mer att bidra med, så säger jag det.
Väldigt mycket som dryftas här, skiter jag totalt i-och har nog alltid gjort.
Absolut avgörande för att jag ens loggar in öht, är mina kompistrådar som rullat i många år, där vi möts som ett sätt att umgås. Kan jag jämsides med det, bidra i någon mån där någon behöver ett svar, eller där en diskussion växer vidare, så är jag glad för det. Tycker folk att jag brer ut mig för mycket och lika gärna kan hålla käften, så får de gärna tala om det för mig mer rakt, så jag vet att det är mig det gäller.
Men äldre medlem är jag-antagligen typ äldst, både i kalenderår och medlemsår, så jag får ju anta att tilltalet gäller mig.
En ytterligare aspkekt på det hela, är att jag själv upplever forumet som rätt dött jämfört med föör i tiden-och nu pratar jag om en tid som det nog nästan är bara jag som fortfarande var med på, förutom Kjell Präst och några till. Jag tror inte alls det är lika många som hänger här på kompis-och umgängesbasis som det var då. Det var ett jädra drag i både diskussioner och en anna bredd i ämnena. Det var-då som nu, en skara färgstarka personer som var mycket aktiva, men jag upplever att den skaran var större då. Inte minst för att det gäng som var moderatorer själva satt här mycket.
Och för att kommentera anonym nummer två i tråden, så kommer jag fortsätta tycka att känsliga rummets anonymitetsfunkton mest är dålig. Och jag har en högre respekt och lägger mer värde vid vad någon mer öppet vågar säga och tycka. även om jag förstår att man i själva forumrummet kanske inte vill stöta sig med någon. Men efter ina år här, så har jag sett fler fördelar med när flk vågat bli öppet oense-för atts edan ofta mötas-än vad jag ser fördelar med att kunna röra om i grytan på det här anonyma sättet. jag gilalr att veta vart jag har folk jag pratar med-även när de inte håller med mig!