Äldre medlemmar...
Jag håller också med Tokig, och då även självklart Aniara4
Anledningen till att vi/ jag länkar in till gamla trådar ibland är för att där finns massvis med läsvärd information. Det betyder inte att ni inte får diskutera vidare ändå i en ny tråd. Men det kan kanske vara intressant att läsa vad som redan skrivits om ämnet.
Att trådar dör är inte konstigt. När en fråga fått svar behöver den ju inte ältas i evigheter.
Utan "gamla medlemmar" (ålder eller tid på BT?) så skulle inte jag ha fått några vettiga råd från någon som visste vad denne pratade om. Utan bara "ååh vad fint, självklart kan ni göra som NI vill på ER dag (eller ännu troligare DU på DIN dag, då det bara verkar vara brudens dag när man är ny och inte kommer ihåg sin blivande i planeringen )
Vi är inte kvar för att förstöra för någon, och jag undviker i alla fall så långt jag kan dom där "vi som ska gifta oss -datum långt fram"-trådarna om det inte är en tråd som handlar om just min ort eller mitt tema (tråden om Blivande Borlängebrudar exempelvis där det var frågor om lokalen vi lånade) där min input kan vara viktig för de som planerar att veta. Varför göra om mina misstag när jag redan gjort dom?
Men i alla "var hittar man" eller "hur gör man"-trådar i allmänhet antar jag att ni vill få ett svar på från någon som vet, och inte bara från någon som tror eller antar och har lika lite aning som ni?
När man är ny i planerandet så är man oftast jätteivrig och har allt uttänkt hur det ska vara. Men vissa saker funkar inte alltid i praktiken, och då kan det vara bra att få veta det innan man står på kyrktrappen (eller veckan innan vid samtalet med prästen) eller innan man blir arg på den som ska göra tårtan, håruppsättningen, blombuketten eller vad det nu kan vara.
Trådar dör inte för att en "gammal" medlem skriver i den.
Dom dör för att det inte fanns något mer att säga eller att ämnet inte var intressant...