Äldre medlemmar...
Nej, jag tror inte att du är den enda som ny medlem reagerar över vissa företeelser...alla forum har sin stil. Olika personer kan ju irritera sig på olika saker. Själv som nykomling för ett drygt ett halvår sedan så reagerade jag redan efter några veckor negativt på en handfull alias som fanns i nästan alla trådar med en inre krets av ryggdunkare vars inläggs enda budskap var "jag håller med dig". Det kan jag ibland fortfarande tycka att det fungerar avsvalnande för en tråd om det blir för mycket av den varan, men tycker numera att det är snudd på gulligt ;) Och en hel del av veteranernas synpunkterna finns det ju en hel del substans i... :)
Men du kanske kan försöka hitta din strategi/stil.. scrolla förbi ett inlägg vars alias synpunkter du kan utantill i en frågeställning.. eftersom du läst det till leda. För mig fungerade bra. Det finns så otroligt mycket hjälp att få här på väg mot den stora dagen som verkligen underlättar planeringen. Men en hel del av de råden har sitt ursprung i erfarenhet, att man gift sig - det finns en god vilja att ge tillbaks som tack för all hjälp man själv fick.
Det är klart att man kan ha funderingar hur långt i tid den tacksamheten ska sträcka sig..men jag ser inte hur någon ska sätta en gräns. Kanske är det mer en fråga om hur man hjälper nykomlingar och hur man tar emot dem så att de känner sig välkomna in i gänget. Om man bara vill hänga här med gamla kompisar så finns ju trådar för det.
Att det kommer att ske någon större förändring är väl inte troligt, fast jag läst en hel del inlägg som trots allt visar på en vilja och insikt. Jag tycker det är tråkigt att du upplever att du som ny medlem får lite utrymme men samtidigt glad att du lyft upp detta.
Slutligen då.. du kommer säkert hitta ditt gäng med liknande intresse som gör att en nystartad tråd överlever. Pröva att rikta tråden mer tex " Brudar juli13-Västerbykil", så låter nog veteranerna den vara :) Ha tålamod.. och allt behöver ju heller inte avhandlas offenligt..maila till personer som du tycker du har ett utbyte av.
Hoppas resterande tid till ditt bröllop blir givande här på Bt.