Inlägg från: Wardelli |Visa alla inlägg
  • Wardelli

Bröllop utomlands

Hej!
    vad härligt att höra att fler har samma planer som oss :)

Vi ska gifta oss på Rhodos, Grekland i slutet av augusti. Det blir ett litet och intimt bröllop med den närmsta familjen, max 15 pers. Jag har alltid drömt om ett bröllop utomlands, så det var ingen tvekan när sambon friade för bröllop på Rhodos.

Jag håller med om att det är lite komplicerat att planera allt på distans. Jag skulle egentligen behöva åka dit ett par dagar för att kunna boka allt - men det fungerar inte med jobbet. Mitt största problem just nu är var vi ska ha receptionen efter vigseln. Försöker boka någon bra restaurang härifrån, men då det var 12 år sedan jag var där senast - så känner jag inte till var det finns några bra restauranger.

Men annars tycker jag att det känns bra. Inbjudningskorten skickades innan jul och vi har fått positiv respons och nästan alla har tackat ja redan.

Hur går det för er? Varför bestämde ni er för att gifta er utomlands? Skrattande

• Wardelli

AnnaMolly: 
    Jag är inte säker alls på hur vi ska göra med alla dekorationer, då vi inte ens vet var vi ska äta och om sådant är tillåtet. Men det lutar åt att vi satsar på såpbubblor (lätt att frakta) till vigseln, och sedan har vi en stor fest när vi väl kommer hem till Sverige igen. Då ska vi satsa på en massa dekorationer och pyssel :)
    Vi har endast en dag på oss när vi landat, innan vigseln, vilket gör att vi inte direkt att tid på oss att hitta frisör och/eller florist, vilket är väldigt trist. Så mina systrar ska hjälpa mig med smink och hår, och så får jag se hur vi gör med blommor.  

• Wardelli

Vi kommer inte heller att ha några vigselprogram/festhäften, tror det lutar mer mot en middag med familjen - inte direkt så mycket lekar och stoj som på bröllopsfester i Sverige. Mina systrar har erbjudit sig att hjälpa mig med hår och smink, så om jag inte hittar en bra frisör som kan hjälpa mig, så blir det systrarna mina som kommer fixa det.

2013-08-31 Rhodos, Grekland
  • Wardelli

Igår bokade vi en fotograf - eller ett fotograf par, som tar kort ur två olika vinklar under ceremonin - de lät för bra för att vara sant för priset! Så nu är det fixat! Allt börjar sakta men säkert börja ta form, och det känns helt underbart! Nu är vårat största orosmoment att hitta en bra restaurang och kunna boka den på distans... 

• Wardelli
    Kroatien2013 skrev 2013-02-03 13:32:32 följande:
    Detta blir min ring! Beställd i gult guld:)
    Vad fin den var! Har själv kollat på något liknande, men fastnade totalt för en annan ring, så nu blir det bara att spara! Men grattis!! 
  • Wardelli

Hej på er!
    Nu har det varit tyst ett tag. Hur går det för alla med planer och sådant? :)

• Wardelli

Nu var det länge sedan jag skrev! 
    Vi har kommit rätt långt i planeringen och det enda som saknas nu är att spara ihop pengarna till ringarna, köpa accessoarer och sen är det bara att vänta. Den låånga väntan.

Jag köpte min klänning för en månad sedan ungefär. Var inne på att ha en mer grekisk stil på klänningen, men jag passade verkligen inte i den stilen, utan hittade istället en riktig prinsessklänning, som fick båda mina systrar att börja gråta :P Så att gå från något väldigt lätt, till ett korsett liv och tyllkjol var inte vad jag hade räknat med. Men det fick det bli :) Har ni satsat på mindre klänningar, eller har ni gått fullt ut? :)

Restaurang, trerätters och fotograf är bokat, vilket känns helt underbart. Var nervös innan allt planerande tog fart, då vi inte kommer hinna åka ner till Grekland innan och reka allt, utan får planera allt på distans. Men just nu känns det riktigt bra!  Hur går allt planerande för er? 

Svar på tråden Bröllop utomlands