Hotell eller inte efter bröllopet?
Jag undrar en sak som jag naturligtvis kan ta reda på genom att ringa något hotell. Men det är roligare att fråga här
Jag kom att tänka på hur man gör rent praktiskt med hotellet, om man nu ska bo på hotell på bröllopsnatten? När checkar man in? Vi ska gifta oss kl 16.00 så vi skulle ju hinna göra det innan, tror jag. Vi kommer ju ha lite annat att göra den dagen med smink och klädsel och sånt. Eller skickar man en kompis att checka in? Eller får man checka in på natten?
Och då kommer nästa fråga, som säkert varit uppe förut. Orkar man med något mer än att stupa i säng efter bröllopet? Och nu menar jag inte att någon behöver berätta något intimt, utan helt enkelt om ni som är gifta orkade vara vakna en stund eller om man somnar ovaggade.
Vi funderar på vilket vi ska göra. Boka hotell som ju kan vara trevligt och kännas lyxigt. Kan vara skönt att slippa åke hem. Eller så funderar vi på att åka hem och sova och åka och bo på något spa dagen efter och skämma bort oss med mysiga behandlingar och så.
Hur har ni gjort som är gifta, och hur tänker ni som planerar? Är det värt att bo på hotell, eller bortkastat eftersom man lär somna innan man lägger ner huvudet på kudden? Och jag vet att vi gör som vi vill, men det kan vara kul att höra hur andra tänker