• MoN

testade göra min bröllopsfrisyr!

Jag provade göra min bröllopsfrisyr, blev lite alvslarvit gjort men blev nöjd ändå Glad
    Men jag vet inte om jag ska ha slöjan över eller under knuten.....snälla hjälp mig, vad tycker ni??

• Svar på tråden testade göra min bröllopsfrisyr!
  • FrökenMäkelä

Under var klart finast!

• Sara 120707

TS: Testa att göra bullen men sätta slöjan en bit ovanför, nu har du tryckt ner den i vinkeln mellan bullen och huvudet och det ger ett lite awkward intryck.

Tror det bli mjukare om du flyttar upp den lite

• MoN
    Sara 120707 skrev 2012-11-12 13:37:05 följande:

TS: Testa att göra bullen men sätta slöjan en bit ovanför, nu har du tryckt ner den i vinkeln mellan bullen och huvudet och det ger ett lite awkward intryck.

tack för tipset, ska tesat det!
  • MoN
    Sara 120707 skrev 2012-11-12 13:37:05 följande:

menar du så här??

• Sara 120707
    MoN skrev 2012-11-12 13:50:29 följande:
    menar du så här??

Precis, kanske testa runt med lite lägre lite högre för att se vad du gillar bäst.

Jag tyckte det var väldigt snyggt

• MoN

slöjan fästs med en kam som min mamma har sytt fast på slöjan!
    när jag provade ditt tips så kändes det mer "rätt" än precis över bullen......kommer enbart ha slöjan i kyrkan och under fotograferingen och på middagen och festen så åker den avFlört

• Sara 120707
    MoN skrev 2012-11-12 13:58:28 följande:
    slöjan fästs med en kam som min mamma har sytt fast på slöjan!
    när jag provade ditt tips så kändes det mer "rätt" än precis över bullen......kommer enbart ha slöjan i kyrkan och under fotograferingen och på middagen och festen så åker den avFlört

Jag hade den placerad så

Precis som du under vigsel och fotografering, det sköna med en kam är ju att den sitter bra och är lätt att ta av och på, fördelen med hårnålar är att man kan ha den mindre veckad så att den inte blir lika puffig i fästningen.

Vissa gillar ju puffet men personligen tycker jag ju slätare desto bättre

Svar på tråden testade göra min bröllopsfrisyr!