Dalabrudar 2013
Bra initiativ!
Känns som att vi är några stycken härinne i alla fall
Vi gifter oss borgligt 14/9 i Furudal.
Bra initiativ!
Känns som att vi är några stycken härinne i alla fall
Vi gifter oss borgligt 14/9 i Furudal.
Vad kul, maxmamma, du bor ju verkligen precis i närheten av Furudal
Själv bor jag just nu i Stockholm, men är uppvuxen i Falun och har jobbat i Rättvik. Så lite anknytning däruppåt har man i alla fall... Men mest valde vi det för att det är en fin lokal.
Jag har varit och kikat lite på klänningar, men inte bestämt mig än. Den som jag föll mest för är ganska stor och puffig med långt släp som lär bli rejält smutsigt om vi har vigseln utomhus som jag skulle vilja ha... Så vi får se. Du då, visst skulle du ha en röd/delvis röd klänning? Har du köpt den än?
För er är det ju snart ju, förstår att du längtar! Har ni skickat inbjudningar än? Har ni något tema? Vi försöker fortfarande bestämma oss, jag tycker nått nytt varje dag just nu
Kul att vi är fler som gifter oss i Dalarna!
Vi ska provduka så snart vi får tid och testa våra olika färgteman. Men just nu lutar det mycket år lila/koppar.
Funderar på en lite annorlunda vigselring. Våra förlovningsringar är i silver just för att vi inte tänkte ha dem längre än till bröllopet. Sen tänkte båda byta ringar. Min är redan rejält sliten, så det är nog bra...
Ringen jag funderar på ser ut typ så här, med gult, vitt och roséguld
Det är så nära för dig, maxmamma! Helt sjukt...
Vi har varit uppe i Mora och träffat vår catering-kille. Sjukt trevlig kille som det förmodligen kommer bli ett nöje att sammarbeta med. Han försökte inte sälja på oss massa grejer, utan förklarade bara vilka tjänster de kan stå för och påpekade många gånger att vi ska välja själva vad vi vill att de ska göra och vad vi vill göra själva. Så det känns jättebra. Och goda menyförslag hade han också, blev jättehungrig när jag såg dem!
Och så har jag pratat med Monica Larsson på Färg Form Stil om sminkning. Tänkte först sminka mig själv, men insåg att jag faktiskt suger på det, så då vore det trevligt att skämma bort sig själv lite.
Nån av er som vet något om henne? Hon lät väldigt trevlig på mail i alla fall.
I övrigt tar vi det lite lugnt så här i juletider. Nästa steg blir att bestämma och beställa inbjudningar!
Hej allihop!
Nu är det på gång med planeringen igen efter allt julfirande, nyårsfix och skidresor. Vi gjorde en lista igår, så nästa steg är inbjudningar, fotograf och bokning av allt boende. Fick dessutom detta glädjande besked via DT idag:
Hur går det för er?
Vi har satt en första budget i alla fall. Började med att göra en drömbudget typ, "vad kostar det om vi får ALLT som vi vill ha", och det slutade på ca 20.000 kr mer än vårt absoluta maxtak. Så det var bara att börja ta bort saker Vi jobbar nu mot en mer realistisk budget som vi faktiskt kan klara av att hålla...
Sen har jag kontaktat en fotograf, fotomas.se, som verkar bra. Nån som har nån erfarenhet av honom? Vårt första val föll bort, för hon hade slutat som fotograf. Jag hoppas detta kan bli bra.
Nu är jag mest orolig för att beställa klänning - jag känner att jag borde göra det snart, men den som jag vill ha kostar alldeles för mycket och jag har inget givet andrahandsval. Så nu vet jag varken ut eller in längre. Någon som har några goda råd? Denna är drömmen:
Hej på er!
Nu börjar vi komma igång igen efter att ha haft en seg början på året. Men eftersom det inte är förrän september så har vi inte så bråttom heller... Har beställt inbjudningskorten och fått besked om att de är på väg med posten. Det längtar jag efter, det ska bli jätteroligt att få börja skicka ut dem!
Har bestämt mig för klänning, tänkte gå in imorgon och beställa den innan jag åker upp till Dalarna över påsk. Och så har vi fixat några underbara vänner som ställer upp som toastmasters!
I övrigt har sambon jättesvårt att bestämma sig för kostym. Antingen ska han beställa från Suitopia (vi var inne i butiken och kikade på tyger och färgprover) eller köpa en färdigsydd. Och han har jätteångest. Men jag tycker det är rätt åt honom efter all den ångest jag har haft över min klänning
Hmm... Nu har jag en fråga som jag hoppas ni kan svara på.
Florist? Vilken ska man välja? Har ni haft kontakt med någon, och hur kändes det? Är allt bestämt och bokat? Känner mig lite lost...