MariaochDaniel skrev 2012-11-18 21:10:12 följande:
Här är en dalatös som kommer att gifta sig med sin livs kärlek den 15 juni nästa år.
Såg att dagen D är nära för dig Maxmamma, vad spännande! Känns det nervöst?
Varken min sambo eller jag är härifrån men vi bor i Falun. Så alla våra släktingar kommer få resa hit,
men det är det värt, hoppas jag.
Vi har valt temafärger grå, vit och vinröd, men allt kommer inte följa dessa färger.
Jag är sån som blir kär i saker, så mycket är redan bestämt...
Men vi har valt att vänta lite med vissa saker för att inte bestämma allt så långt innan.
Vi får några funderingar, vad tycker ni?
*Om presenter. Vi vill inte ha några saker, så vi har tänkt att "önska oss" bidrag till resa. Är det okej? Är det många som gör så?
*Sedan det här med fotograf. Finns det någon här i närheten för ett rimligt pris? Ett rimligt pris är INTE
7000för endast porträttfotografering och tom utan rättigheter. Annars har vi tänkt be en bekant att fota.
Lycka till med fortsatt planering!
Hej o välkommen in i tråden ni oxå
grattis till det stundande bröllopet. vad roligt att vi blir fler o fler som skriver här.
ja jag/vi är nervösa men så förväntansfulla o längtar så det är helt galet till den stora dagen
Jag är från Hälsingland men mina föräldrar är härifrån o min m2b är från dalarna o jag har all släkt här i dalarna.
Ert färgtema låter underbart vackert, vi var inne på den linjen oxå men valde att bara ha rött o vitt i temat då min klännning är den färgen.
vi har valt att undanbeda oss fysiska presenter som vaser osv osv, vi valde att informera om att OM man vill ge något så är ett litet bidrag till resan välkommet. vi har precis allt som hör ett hushåll till så det räcker med såna grejer.
Tycker ni kan informera om att ni undan beder er vanliga presenter o önskar ett litet bidrag till resan om någon känner för att ge er något. Finns inget fult i att önska sig sådan man vet att man har nytta o glädje av.
Vi kommer att anlita en amatörfotograf som är i princip lika duktig o har likvärdig utrustning som en fotograf som har som har fotograf som yrke.
Vi kommer att få både högupplösta o vanlig upplösning på bilderna både på skiva o usb. en del bilder kommer vi få att lägga ut som vi vill men skriva fotografens namn på vem som fotat oss o och en del bilder blir så att säga vattenstämplad så de inte går att lägga ut på andra sajter.
vi kommer att betala denna fotograf ca 3000kr för ca 5timmars arbete. Har sett hans andra bilder o porfolio o den är så bra gjort.
hoppas ni hittar en vettig fotograf ni med.
du får gärna lägga upp nån bild o visa lite från sånt ni hunnit fixa om du känner för det, tyvärr har jag inga bilder än på min klänning men ska lägga upp foto på den så snart den kommit hem till mig