Dalabrudar 2013
Hej!
Gott nytt år!
Här planeras det bröllop för fullt. Vi gifter oss den 10 augusti Bor i Falun.
Kyrka och präst är bokat, festlokal är klart. Solist till kyrkan tillfrågad. Tärnor och marshalkar samt näbbar är utsedda och toastmaster+madame skall få frågan i dagarna.
Färgerna blir grått på en bas av vitt med accentfärgerna turkos och brun.
Save the date kommer att gå ut de närmsta veckorna när vi är klara med utformning av inbjudningskort, så att allt går i samma stil. Nästan 90 gäster kommer få en inbjudan någon gång i mars.
Klänning har jag inte tittat så mycket på men fästmannen och jag ska ta en dag att prova runt lite i Borlänge, där finns ju en del bra ställen för uppslag och ideér. Har besökt en del bröllopsmässor under året och planerar att gå på några till, ideér kan man inte få för många av... :)
Vi bestämde för precis ett år sedan att vi skulle gifta oss så vi har haft gott om tid att spara pengar. Man blir dock förvånad över vad DYRT allt är. Men vi kommer att göra så mycket vi kan själv (jag älskar att pyssla och vi har familjer som längtar efter att få bli satt i arbete med detta projekt). Det kommer dock inte att bli ett budgetbröllop, det här ska vi bara göra en gång i livet och vi vill bjuda våra familjer och vänner på en sjujädrans fest.
Kul att läsa era inlägg, höra era funderingar och planer. Jag tänkte haka på den här tråden! :)