Inlägg från: JennieG |Visa alla inlägg
  • JennieG

Dalabrudar 2013

Hej, jag hoppar också in här i tråden.

Jag är från Borlänge men bor numera i Enköping och jobbar i Stockholm. Vi ska gifta oss i Amsbergs kapell (min hemby) den 3 augusti och ha festen på Rankhyttan (precis som MariaochDaniel).

Kul att kika här och få inspiration till planeringen

• JennieG
    MariaochDaniel skrev 2013-02-18 13:54:18 följande:
    Det blir nog mycket blommor på borden här också, då en tärna/toastmadame är florist =)
    Men hur?
    Måste förstås först kolla vad Rankhyttan har att låna ut i form av vaser, skålar att ha blommor i. Eller vet du JennieG?

Å ena sidan gillar jag enkla blommor i vaser och å andra sidan gillar jag arrangemang.hmmm
    ingen som har inspirationsbilder på dukningar?

Jag tror att de hade rätt mkt vaser men är inte säker. Nog bäst att du kollar med dom så att jag inte lovar något som inte är sant. Berätta gärna svaret sen

Idag har vi fått klart med vilka som ska vara våra toastmasters så nu kan jag beställa våra inbjudningskort. Vi kommer att ha två toastmasters, en nära vän till mig och en nära vän till min sambo. Nu är de båda förstås nära vänner till oss båda men ni förstår vad jag menar. Det känns jätteroligt att kunna beställa korten nu. Vi ska ha så mkt info med att jag snickrar på en liten bröllopshemsida att hänvisa till i inbjudan (annars får vi nog lov att göra en hel bok som inbjudan, haha).

Vad härligt det låter med mkt blommor! Min grundtanke var egentligen att plocka blommor i mamma/pappas trädgård att dekorera med både i kyrkan och lokalen men inser nu att det kanske inte är så jättemkt som blommar i augusti...jaja nåt ska vi nog hitta i rabatterna

• JennieG
    Akjson skrev 2013-02-18 15:45:01 följande:
    Ska man smycka kyrkan själv? Det har jag alldeles förträngt....Det är ett bröllop i vår kyrka kl 15 och sen har vi vigsel kl 16 kan bli körigt att dekorera däremellan...
    Jag vet faktiskt inte om man brukar göra det men jag har tänkt göra det iaf. Vi har kyrkan kl 15 och det är säkerligen bokat efter oss också så jag tänker sätta små blommor som passar de flesta. Det sitter små vaser vid varje kyrkbänk så jag tänker mig små buketter i dem, så blir det som en inramning när vi går in. Vet inte om man brukar få göra det men vi gjorde det när en god vän gifte sig och kyrkan ligger nästan på vår gård så vi känner vaktmästaren väl
Svar på tråden Dalabrudar 2013