Dalabrudar 2013
Hej alla,
Jag är en Rättvikstjej men bor sen 15 år tillbaka i Falun. Vi har haft kyrka bokad både i Torsång och Rättvik men nu har valet fallit för Rättvik. Det blir vigsel 15/6 i Rättviks kyrka med efterföljande fest på Sjövillan. Vi funderar på att ha brudskål på/vid långbryggan men måste hitta en plan B vid regn. För vi får såklart inte vara inne på Sjövillan med vår egen alkohol.
Färgtema.....jag gillar silver och cerice men vet inte om jag hellre ska ha siljver och grönt med inslag av vita rosor...tycker det är så fint med murgröna att dekorera med.
Dekoration....det är snyggt att sprida ut nåt slags strössel typ glaspärlor eller nåt i silver. Vi funderar på att ha små dalahästar som bordsplacering men det beror helt på vad dom kostar. Då kan man måla dem i färgtemat och sätta ett halsband med namnet på.
Vi letar fotograf fortfarnde. Vill gärna ha en amatör men som helst fotat bröllop förut.
Klänning har jag inte börjat leta ännu. Har ni tips?
Nån som vet vad håruppsättning på salong i Rättvik kostar?
Syrran är hudterapeut och sminkar mkt så hon får fixa sminket.
Blommor ja....håller med att det är grymt dyrt att köpa via florist. Jag har två vänner som bor längre bort som arbetar/arbetat som florister men då måste jag veta att dom kan komma på bröllopet först innan jag frågar om det.
Bröllopstårta får vi ta med egen till Sjövillan....Det är väl oxå grymt dyrt att köpa på typ Fricks. Man kanske ska baka egna. När jag själv varit på bröllop har det inte vart viktigt för mej att det är en "äkta" tårta utan egen har vart minst lika bra....
Kram
A-K