Dalabrudar 2013
när det gäller hyra eller köpa klänning så känner jag nog mest att det känns fräschare o köpa en som är oanvänd jämfört med att hyra en klänning som kanske 3-4 eller fler personer haft på sig,iofs är väl klänningarna kemtvättade efter användning men nä det är fräschare o köpa en egen.
och gör man som jag nöjer sig med en kinasydd klänning så behöver det ju inte dra iväg med några enorma summor heller, kan nog vara ganska dyrt att hyra bröllops o festkläder har jag fått uppfattningen när man snokat runti trådarna här.
Vad det gäller inbjudanskort från tryckeri så finns det ett tryckeri som heter Caligraphen som man kan beställa från via nätet. det är väl igentligen den enda tryckerisida jag känner till annars finns det nog kort på typ myheart.se eller twohearts.se
annars är det väl enklast att googla på tryckeri så får du nog fram en hel del firma namn skulle jag kunna tänka mig.
själv sitter jag med spänd förväntan på att få hem brudhandskarna jag beställde från jenjenhouse.
väntar även med spänd förväntan på att min vigselring ska komma som jag har beställt.
ska nu på onsdag åka o kolla blomutbud med min tärnas mamma som förövrigt ska binda buketten, alltså mamman ska binda buketten.
ska nästa helg träffa de som ska vara serveringspersonal och disskutera o kolla av lokalen vi ska vara i hur det ser ut o hur mycket porslin det finns o planera dekoration då.
efter nästa helg på torsdag ska jag o min mamma åka o handla maten som ska vara på bröllopet och lämna det till serveringspersonalen som ska laga maten o servera oss.
så fredag den 11 januari åker vi o dekorerar lokalen så den är färdig o klar att ta emot oss o ha vigsel o fest o middag där. ska bli så sjukt roligt att få dekorera o göra iordning allt som behövs.
och till sist tack än en gång för att du vill delge oss dina planer.
mvh maxmamma