Inlägg från: Sofia82 |Visa alla inlägg
  • Sofia82

Lilla gamla söta mormor... Vad tycker ni jag ska göra?

Förstår din förtvivlan.

Vill de inte hjälpa till, släktingarna? Jag föreslår att du pratar med någon/några utvalda igen och förklarar att det är viktigt och under förutsättning att mormor orkar så får de hjälpa till.

Annars kanske någon vän kan hjälpa till att hämta?Det behöver ju inte heller vara samma person som hämtar henne och som hjälper henne till rätta under dagen, uppgifterna kan fördelas.

I min verklighet är 25 mil inte längre än att någon i din närmsta familj kan hämta henne dagen innan bröllopet och att hon inkvarters hos någon i familjen som bor på orten för bröllopet.

Jag tycker att det här borde gå att lösa under förutsättning att din mormor vill och orkar.

Om hon är gammal och så dålig så brukar man ha rätt till färdtjänst, vilket i princip betyder taxi. Kan det vara ett alternativ att kolla upp? Tror att det måste bokas lång tid innan, eftersom det är en långkörning.

Hoppas det löser sig för er!

• Sofia82

Jag hann inte se trådstartarens svar innan jag skrev mitt svar.

• Sofia82

50 mil i bil sammanlagt samma dag som ett bröllop låter oerhört tufft för vem som helst, och alldeles övermäktigt för en gammal människa. Som tidigare medlemmar frågat:vad säger din mormor, vad vill hon? Utgå från det.

Svar på tråden Lilla gamla söta mormor... Vad tycker ni jag ska göra?