• Chicita

Ni som gjort egna festprogram

Vi gjorde allt själva.
    Jag använde dåvarande jobbets skrivare som klarar av att skriva ut på tjockare papper, så vi körde pärmen i ett kraftigt papper och det inre pappret (räckte med 8 sidor, alltså 2 papper) på ett i samma serie, men tunnare. Inte lika tunnt som vanligt skrivarpapper dock.
    Det kraftigare var inte "kartong-tjockt" om ni förstår hur jag menar. Det är en fin linje mellan kartong och tjockt papper men vi gick inte över gränsen... 

• Chicita
    Zandraaa skrev 2012-11-16 11:08:59 följande:
    Fick ni text på både sidorna? Vände ni på pappret då? Gick texten igenom? Tänkte nu på innehållet :)
    Ja vi hade text på båda sidor och nej texten syndes inte igenom. I alla fall inte så det störde. Men vi använde som sagt lite tjockare papper som känns lite handgjorda nästan. Alltså grövre fibrer i materialet och inte helt slät yta. Dom var också vaniljfärgade (skulle föreställa pergament)
    Skrivaren jag använde kunde skriva ut dubbelsidigt, så den vände papperna själv. Men det går lika bra att göra det manuellt så att säga. Testa bara med något billigt papper först så du lär dig hur du ska vända dom för att det ska bli rätt.Glad
Svar på tråden Ni som gjort egna festprogram