Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

Är det här en hemskt ful klänning?

Haha ja, jag måste göra en egen tråd för den här klänningen, för jag har panik :P

Vi ska på julfest med makens jobb och jag har panik som sagt, över att hitta en klänning. Hade hittat en, men den hann ta slut. Hittade en annan, men den var för stor. Hittade en tredje, men den var för dyr. Nu har jag hittat den här, men är väldigt osäker. Har hört att den är skitsnygg och att den är skitful. Själv kan jag inte riktigt bestämma mig.. Egentligen tycker jag kanske att den är lite för ljus. Funkar den på en julfest, eller är den alldeles för "ojulig" kanske? Den är svart och creme.

SNÄLLA HJÄLP! ;D haha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-13 20:43

Och skriv gärna en liten kommentar, oavsett vad ni röstar på, med en motivering! Jag behöver tankar och synpunkter :P
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det här en hemskt ful klänning?
  • daniiel

Tack :) Ja, nej, röd behöver den inte vara.. men just att den är så ljus.. jag använder mest svart, så jag vet inte om jag skulle vara så bekväm med en så ljus klänning. Känner mig lite osäker på det. Sedan vill jag ju gärna ha något rött ändå, men det skulle kanske gå med skor och ett halsband tex?

• daniiel

Jag vill ju absolut inte ha en klänning som sitter åt någonstans, öht! Jag har en större storlek och känner mig inte det minsta bekväm med kläder som sitter åt. Speciellt på underdelen. Överdelen tror jag dock skulle sitta lite tightare på mig, då jag har rätt stor byst. Iaf om man ska tro måttabellen :P Svårt att veta...

• daniiel

Modellen är det jag känner mig mest säker på. Det är en bra modell för min kropp och en modell jag skulle känna mig bekväm i. Däremot så är jag osäker på färgen och mönstret. Inte enbart för en julfest, utan överlag. Hm...

Åh, så enkelt om man hade varit smal och haft gott om pengar ;P haha

• daniiel

Jag har ju letat, letat och letat. Antingen är klänningarna för korta, för små, för tighta eller för dyra. Tyvärr. Jag känner att jag börjar få slut på alternativ. Festen/middagen är 8 december, så tiden rinner ju sakta ut också. Den 23 november måste vi veta om vi ska gå eller inte. Hittar jag ingen klänning tills dess, så kan vi inte gå. Jag går inte dit i jeans. Maken kanske får gå ensam då...

Det är en middag på ett hotell med en julshow typ. Det är väl typ klädsel kavaj. Alltså, det är ingen klädkod, men det är så dom flesta brukar klä sig. Kostym, lite uppklätt.

En kofta kommer jag ha till, om det inte är en klänning med lång ärm. Därför är det på sätt och vis bra att det inte är någon ärm alls på den istället för en kort ärm.

Men jag är så velig, för den där klänningen är ju som sagt inte mitt förstahandsval....

• daniiel

Men det är ju just det, jag vet egentligen inte om jag tycker om den :P Modellen - ja. Men sen... njaaaa... jag hade nog velat ha den helsvart eller i någon annan färg eller mönster egentligen..

Haha men jisses... vilket problem...

• daniiel

Ja, du har nog rätt i det att den känns ljus för att jag inte är van ljusa kläder. Saken är den att jag har en svart kofta och svarta heltäckande strumpbyxor och har inte råd eller lust att köpa nytt sånt, så det blir kanske väldigt svart ändå...

Jag måste nog sova på saken tror jag hehe

• daniiel

Precis, min tanke är isåfall att matcha den med det, få in lite rött också. Känner att den kanske inte blir riktigt lika rörig då, för även jag tycker att mönstret känns lite så..

• daniiel

Jag har också en cremefärgad spetsklänning som jag köpte till vår första bröllopsdag, på rea för 75kr annars hade jag inte köpt den. Även då hade jag klänningspanik och en väldigt tight budget. Jag kände mig inte alls bekväm i den, varken modellen eller färgen. Det är därför jag tvekar lite på den här..

• daniiel

Nej nej, det är inte samma modell. Den här modellen är mkt bättre! Jag tänkte enbart på färgen, att jag inte gillade att den klänningen var så ljus och jag oroar mig att jag ska tycka samma sak om den här. Även om den inte är riktigt lika ljus.

Tror jag kommer köpa den här ändå och hoppas på det bästa.

• daniiel
    L och J skrev 2012-11-14 13:29:20 följande:
    Vad har detta med bröllop att göra?
    Inget och därför ligger det inte i någon kategori under "Bröllopsämnen" heller, utan under "Debatt" och sedan "Övrigt". Du vet om att allt här på BT inte måste handla om bröllop va?
  • daniiel
    Eleya skrev 2012-11-14 15:00:42 följande:
    Jag tycker klänningen är tråkig och intetsägande. Mönstret var fint, men själva klänningen tråkig. Jag hade inte velat gå runt som en grå mus på en julfest, eller vilken fest som helst. =)

Bara mina tankar =D
    *Sträva efter att vara tilfreds med livet, så kommer lyckan smygande när du minst anar det*
    Ptja, grå mus skulle nog ingen kalla mig oavsett vad jag hade på mig. Ibland kan det nog vara bra att tona ner mig en aning :P På en julfest med makens jobb där jag dessutom inte känner just någon, så gör det mig inget alls. Jag är där för att äta god mat och ha trevligt med min make främst faktiskt. Att sedan prata med övriga vi sitter med och underhållas av showen vill jag såklart också, men jag tvivlar att kläderna jag bär spelar så stor roll för det.
  • daniiel
    Fremm skrev 2012-11-14 14:52:21 följande:

Den klänning jag har hemma är denna fast min är beige... från HM, tycker den är riktigt festlig och fin! :)

Kruxet med korta klänningar är att jag ofta upplever dem fööör korta, det är sällan lagom... så att de slutar strax över knäna utan gärna uppe på låren slutar de... det tycker jag är synd men det är väl så modet är nu antingen jättekort eller hellångt... :-/
    Den klänningen var söt :) Jag vill gärna ha en klänning som slutar strax under knäna och det är extremt svårt att hitta, trots att jag har en större storlek, så jag förstår vad du menar.
  • daniiel
    Tack :) Har dock kikat på dom där klänningarna flera gånger, men dom känns inte riktigt som jag...
  • daniiel

Jag hittar ingen annan klänning som jag gillar mer, så därför får det nog bli den här klänningen. Alla andra klänningar är fel modell, fel storlek eller i fel prisklass för mig. Pennkjol är definitivt inget som skulle vara smickrande på mig och jag hittar inte just någon kjol jag gillar heller. Har också tänkt den tanken. Tycker dock det är svårare med kjolar. Har inte heller just någon topp att ha till, utan skulle behöva köpa det också då :P

• daniiel

Nej, rött är just mest för att maken köpt en skitsnygg röd fluga och vi gärna ville matcha lite :) Som sagt, vi ser den här julfesten som ett tillfälle för oss att komma ut och ha lite kul tillsammans, då det i princip aldrig händer i vanliga fall. Tror därför att det nog blir något rött halsband till eller så :) Jag får se vad min syster har i sina gömmor ;P hehe

Klänningen är kanske i tråkigaste laget, men må så vara! Hellre den där klänningen än jeans...

Svar på tråden Är det här en hemskt ful klänning?