• daniiel

Är det här en hemskt ful klänning?

Haha ja, jag måste göra en egen tråd för den här klänningen, för jag har panik :P

Vi ska på julfest med makens jobb och jag har panik som sagt, över att hitta en klänning. Hade hittat en, men den hann ta slut. Hittade en annan, men den var för stor. Hittade en tredje, men den var för dyr. Nu har jag hittat den här, men är väldigt osäker. Har hört att den är skitsnygg och att den är skitful. Själv kan jag inte riktigt bestämma mig.. Egentligen tycker jag kanske att den är lite för ljus. Funkar den på en julfest, eller är den alldeles för "ojulig" kanske? Den är svart och creme.

SNÄLLA HJÄLP! ;D haha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-13 20:43

Och skriv gärna en liten kommentar, oavsett vad ni röstar på, med en motivering! Jag behöver tankar och synpunkter :P
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det här en hemskt ful klänning?
  • Pyssligheter

Jättefin! Gillar mönstret och skärningen. Köp! :)

• Pyssligheter

Och lagom tjusig för julfest. Tycker inte alls att det behöver vara rött eller så för att det är julfest. :)

• daniiel

Tack :) Ja, nej, röd behöver den inte vara.. men just att den är så ljus.. jag använder mest svart, så jag vet inte om jag skulle vara så bekväm med en så ljus klänning. Känner mig lite osäker på det. Sedan vill jag ju gärna ha något rött ändå, men det skulle kanske gå med skor och ett halsband tex?

• miserere

Svårt att säga utan att se den på, så att säga. Men modellen på bilden ser bylsig ut pga att den inte sitter åt upptill, med en skärp som bara bryter av så.. Kanske med en fin kofta till. Men det är personlig åsikt - just överdelen, den har fint mönster och kjol!

• PiaB

Jag gillar den inte alls. Men det beror på att det inte alls är min stil. Den kan vara fin på någon annan. En viss typ av kläder ger ett tantigt intryck på mig och den här var en sådan

Däremot tycker jag absolut att man kan ha den på en julfest, dock inte jag

• daniiel

Jag vill ju absolut inte ha en klänning som sitter åt någonstans, öht! Jag har en större storlek och känner mig inte det minsta bekväm med kläder som sitter åt. Speciellt på underdelen. Överdelen tror jag dock skulle sitta lite tightare på mig, då jag har rätt stor byst. Iaf om man ska tro måttabellen :P Svårt att veta...

• daniiel

Modellen är det jag känner mig mest säker på. Det är en bra modell för min kropp och en modell jag skulle känna mig bekväm i. Däremot så är jag osäker på färgen och mönstret. Inte enbart för en julfest, utan överlag. Hm...

Åh, så enkelt om man hade varit smal och haft gott om pengar ;P haha

• Sofia82

Brukar säga att man ska gå på magkänslan..

Jag tycker att klänningen och mönstret är fint! Dock skulle ajg personligen känna att den är för ljus för en julfest, men skulle inte reagera om någon annan har den. Kanske med en kofta till, som någon annan föreslagt? Svart kofta och Stort rött halsband, beroende på vilken stil du har. Det som gör stor skillnad är vad du har till. Acessoarer kan förändra en klänning mycket! Vad är det för typ av tillställning och när är den? Finns ju andra billiga alternativ på nätet annars, om du är så osäker på den att du behöver leta vidare, vilket jag iofs inte tycker att du behöver.

• daniiel

Jag har ju letat, letat och letat. Antingen är klänningarna för korta, för små, för tighta eller för dyra. Tyvärr. Jag känner att jag börjar få slut på alternativ. Festen/middagen är 8 december, så tiden rinner ju sakta ut också. Den 23 november måste vi veta om vi ska gå eller inte. Hittar jag ingen klänning tills dess, så kan vi inte gå. Jag går inte dit i jeans. Maken kanske får gå ensam då...

Det är en middag på ett hotell med en julshow typ. Det är väl typ klädsel kavaj. Alltså, det är ingen klädkod, men det är så dom flesta brukar klä sig. Kostym, lite uppklätt.

En kofta kommer jag ha till, om det inte är en klänning med lång ärm. Därför är det på sätt och vis bra att det inte är någon ärm alls på den istället för en kort ärm.

Men jag är så velig, för den där klänningen är ju som sagt inte mitt förstahandsval....

• miserere

Men om du tycker om den - välj den! Bara för att det inte är 'första handsval' betyder det absolut inte att det är ett mindre bra val.

Svar på tråden Är det här en hemskt ful klänning?