Får man välja bort någon från sin möhippa ?
Det låter som att jag ska vara med och planera min egan möhippa, men NEJ så är INTE faller.Jag har pratat med mina tärnor om min sambos syster. Vi var vänner ,men hon valde bort mig och jag henne förra året av diverse anledningar. Sen har jag haft svårt för henne och jag känner att NEJ tack hon vill jag inte vara vän med.
Så man kan väl säga att det var ömsesidigt, och hon håller på med småbarnsfasoner. ( hon bråkar med alla för allting och ingenting)
Jag känner inte att jag vill ha med henne på min möhippa för denna anledningen att vi inte har haft kontakt på över ett år. Och helst plötsligt bara för vi börjar prata igen och för att jag hjälpt henne med vissa saker så tror hon att vi är vänner igen men så är inte fallet. Jaghar väldigt svårt att ta tillbaka henne som vän. Hon är för mig sambons syster.
Det är ena anledningen
Den andra anledningen är att hon blir fruktasnvärt burdus och otrevlig och jobbig när det är alkohol inblandat. Hon kan inte behärska sig alls och dessvärre tror jag att hon kommer vara den som är i centrum i stället för jag, för att någon eller alla får ta hand om henne. Då menar jag allt från att inte kunna stå på sina ben till att säga de mest klumpiga saker.
Mina tärnor har nu valt att inte fråga henne, för de vill inte heller ha med henne.
Idag ringde hon min sambo (hennes bror) och frågade om möhippa,och om det var någon möhippa på gång för hon ville jättegärna gå.Och om det var så att hon inte blivit tillfrågad ville hon veta anledningen Den tjejen har ingen aning om varför hon inte skulle vara bjuden. Hon har inte det konsekvenstänket. För när man väl sagt Hej så är man vänner igen.
Mina tärnor står fast vi att hon ska inte bjudas...
De kommer inte att kontakta henne, mn det kan bli så att hon kontaktar tärnorna och då har jag sagt att de ska skicka vidare henne till mig så ska jag ge henne förklaringen till varför hon inte får vara med.
Frågan är bara hur man ska säga det på ett bra sätt. ?? Tips ???