• Lina2126

Vad tycks om inbjudan? Åsikter välkomnas!

Man blir "hemmablind" efter ett tag med inbjudan, vad tycker ni om inbjudan (som med flit är lite mindre formell)? Mer info som behövs som jag glömt?

--------------------------------------------------------------

Efter lång väntan och längtan samt två underbara barn som kommit till, är det äntligen dags för giftermål!
    med skratt, sång och glädje hoppas vi att ni vill dela denna dag med oss!

BRUDGUM & BRUD

Vigseln äger rum i XX Kyrka den 17 augusti kl. 14.30. Sedan fortsätter kvällen med middag och fest på XX Herrgård.
    För info om vägbeskrivning, boendealternativ och andra saker som kan vara bra att veta hänvisar vi till BLOGGADRESS, lösenord XX.
    Klädsel: Kavaj

OSA Senast 4 april till XX tel: mail:
    Toastmadames: YY och YY, kontaktuppgifter
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Sen på blogggen kommer info att finnas om boendealternativ, barn på bröllopet eller, mat o dryck (vad vi bjuder på/om baren tar kort/kontanter), boendealternativ, ev önskemål på present och förklaring av klädkod.
    Inbjudan kommer att se ut såhär:
  • Svar på tråden Vad tycks om inbjudan? Åsikter välkomnas!
  • Lina2126

Ska man inleda med "Välkommen på bröllop" eller bara börja som vi gör nu?

• Lina2126
    Sofiiiz skrev 2012-11-14 10:00:51 följande:
    Tänk på att skicka info i pappersform om ni bjuder några gäster som inte har tillgång till internet/bloggar. Vi skrev ut den infon som behövdes till de äldre som vi visste inte skulle gå in på nån hemsida.
    Sen även fast vi har hemsida med info så är de inte alla som läser den dock.

Ja, vi tänkte att vi kunde lägga ner lite extra info om det är någon äldre vi inte tror kollar bloggar, men det blir ganska mycket ungt folk och det är ju upp till de om de VILL gå in och kika =). Men till de äldre skall vi nog lägga ner en extralapp, tack för tipset =)

• Lina2126
    weddinghelena skrev 2012-11-14 10:09:31 följande:
    Underbar bild på inbjudan, vart har du hittat den? eller har du gjort den själv?
    Från Etsy! =)
  • Lina2126

Tack för tipsen!

Vi satte OSA i juni istället, håller med om att april blir lite för tidigt. Har just beställt inbudningarna och det tar ett tag innan de kommer också. =). Men är det föööör tidigt att skicka ut i januari/ februari och bröllopet är i augusti?

Sambon är själv glutenintolerant, och de flesta allergier har vi koll på. Men vi tänkte att info om att man ska anmäla ev allergier etc kommer att stå på hemsidan, likaså det med barn etc, så slipper inbjufan bli så lång tänker vi?

• Lina2126
    Possa skrev 2012-11-20 20:23:23 följande:

Hej!

Jag har funderat kring en liknande inbjudan fast utan kartongen. Den är jättefin!

Måste fråga dig vart du ska få tag på spetspappert? Jag har letat efter tårtpapper och dylikt men hittar inget bra!

Jag beställde allt i ett kit från Canada. Men jag vet att Panduro har tårtpapper som kan vara lite bättre än det på konsum med mönster etc?

Jag har även beställt och fått hem suuuperfina spetskuvert från etsy.com som vi ska till tackkorten:

• Lina2126

Här är våra kuvert till tackkorten..
  • Lina2126
    MH2014 skrev 2012-11-22 19:23:43 följande:
    Har gett mig på att göra sådana...riktigt roligt och lätt :) vilket mått har du på dina beställda? Tyckte det va svårt att hitta bra mått på etsy för beställda kort...men du kanske gör helt egna sådana?
    Jag beställde de som dem kallar A7, de är lite större än ett vanligt kuvert, ca 19x15 cm!
    =)
  • Lina2126
    MH2014 skrev 2012-11-22 19:38:45 följande:
    Oki,,då har jag nog kollat dåligt ;) köpte du av "AllThingsAngelas"? Eller vem va din säljare?
    Ja det var från henne jag beställde! =) Lika fina i verkligheten som på bild! Måtten står i inches på hennes sida, så översätt måtten till svenska mått så hittar du nog några som passar =)
Svar på tråden Vad tycks om inbjudan? Åsikter välkomnas!