Vad tycks om inbjudan? Åsikter välkomnas!
Det har ofta hänt mig att folk har glömt anmäla eller tyckt att jag redan vet vad de är allergiska mot. Det gör jag ju iofs men när det är många gäster är det bra att ha en lista.
Om det är ni själva som tar emot OSA kan ni ju reagera lite fint om någon misstolkar inbjudan och bjuder med sin nya respektive trots att inbjudan inte avsåg dem eller liknande.
Jo, det är ett problem som blir allt vanligare.
Vi ska en tre rätters meny som serveras av personal och som vi (brudparet) bestämmer vad den ska innehålla.
Vi ska lösa det så att vi skriver det på baksidan av inbjudningskortet, att då man osa:r ska de meddela om någon har en allergi, är vegeterian eller om barnen behöver en mer anpassad bernmeny (både vad gäller mänden mat eller om de är kräsna och föredrar speciella maträtter). Vidare kommer samma information att finnas på en hemsida som jag sitter och arbetar med för närvarande som kommer att bli tillgänglig i samband med att inbjudningskorten skickas ut. Även adressen till denna hemsida kommer att finnas med på baksidan av inbjudningskortet (samt lite annan information)
Jag skulle tro att vi antagligen kommer att bli tvugna att få fråga gästerna om de har en allergi eller dylik, just för att folk kan tendera att glömma att säga till om sådana saker. En förhoppning är att hemsidan ska hjälpa med det. Men det kanske man inte ska räkna med.
På så sätt får de gästerna med "speciella behov" en mer anpassad meny efter just deras behov. Vi har valt att ha osa en månad innan vi ska gå igenom menyn med företaget som ska göra maten. Det borde ge oss gott om svängytrymme för bla sådana här saker. Vi vill hälst veta då vi går igennom menyn vilka som ska ha en annan meny och hur många det är.