• Funderingar

Festlokal runt Värnamo

Hej!

Jag är ute efter tips på lokaler i Värnamo och runtomkring. Jag är inte från Småland och skulle gärna vilja veta vad folk har för erfarenheter och tips. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-14 13:01

Jag vet att det redan finns en tråd kring detta ämne men den är ganska gammal.

• Svar på tråden Festlokal runt Värnamo
  • Stitch

Utan tvekan är Åminne Bruk utanför Värnamo den häftigaste festlokalen tycker jag!

• mimi00

Vi valde bort åminnie pga mkt damm. Annars beror det lite på antal gäster. Det finns i bor solgården eller något heter det. jättefint ! precis vid vattnet. i reftele och bredaryd finns bygdegårdar.  i värnamo finns också scandic festvåning, men då måste man beställa mat och dryck av dem. :) 

• Funderingar

Tack för tips!
    Har hört att Åminne ska vara en häftig och speciell lokal. Solgården ska jag kolla upp. Vi vill helst inte boka en restaurang utan vi vill kunna boka egen catering.  

Vet ni om det finns några mer alternativ, såsom lador eller herrgårdar?

• Stitch

Bolmsö bygdegård är jättefin för att vara bygdegård, ligger kanonbra precis vid vattnet! Och Bolmsö kyrka är också fin som vigselkyrka.

Norra skolan finns mellan Värnamo och Bredaryd, också en slags bygdegård som är helt ok.
    Hamra bygdegård utanför Bredaryd.

Svar på tråden Festlokal runt Värnamo