Inlägg från: Anonym (Nyfiken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nyfiken)

Har ni barn? Hur många?

Hej,

lite OT detta då det ej är bröllopsrelaterat, men jag undrar hur många barn ni har? Ni som har fler än ett barn, har ni samma känslor för båda barnen? Själv är jag mamma till en liten kille, och visst funderar vi ibland (eller ganska ofta...) om vi ska börja försöka för ett syskon. Jag är lite tveksam, jag älskar min som så oerhört högt, och jag är faktiskt lite rädd att jag inte har lika mycket kärlek att ge till ett nytt barn? Ska tilläggas att jag själv har syskon, en lillebror, som alltid var favoriten under vår uppväxt, det var mycket mycket tydligt och sved ordentligt i mitt barnhjärta. Jag har talat med min mamma om detta som vuxen, att xxx ju var och är ditt älsklingsbarn, och hon hade inget att invända...Kan man älska fler än ett barn, lika mycket? På ett likadant sätt? 

Ge mig era kloka åsikter! 

• Svar på tråden Har ni barn? Hur många?
  • Anonym (Nyfiken)

Tack alla för era svar!
    Man kan väl inte säga att han är en sladdis direkt, han är dock 5 år yngre, så vi är inte jättenära varandra i ålder heller. Saken är att jag vet att pappa inte ville ha fler barn utan var nöjd, men mamma ville, och så kom min lillebror till världen och blev (såklart) hennes ögonsten. Det har präglat mig på så sätt att jag i hela mitt liv sökt hennes godkännande, suktat efter hennes uppmärksamhet och beröm men aldrig fått det. Det är väl nåt sånt jag är rädd för, att man ska räcka till åt två barn, ge dem lika mycket av sig själv så att ingen känner sig förfördelad.  Fast det kanske hör till att ha dåligt föräldrasamvete för att alla barn inte får lika mycket uppmärksamhet? Det låter iallafall tryggt att höra att ni som har fler barn inte har några problem att slösa kärlek på dem båda Glad

Svar på tråden Har ni barn? Hur många?