Inlägg från: Grodprinsens brud |Visa alla inlägg
  • Grodprinsens brud

IBS

Har ni fått diagnosen så "lätt" som det låter eller har ni gjort utredningar?

Jag har gått hos läkaren på VC ett par år och de har länge misstänkt IBS men vill inte sätta diagnosen utan att först har gjort diverse utredningar. Jag har t.ex fått genom en koloskopi (inget trevligt), har tagit prov för glutenallergi och blodprov för att utesluta spannmålsallergi. Nu är jag inne i en provperiod ordinerad av dietisten att leva tre veckor helt spannmålsfritt (räcker inte med glutenfritt eftersom det är vetestärkelse i det) sedan ska jag få lägga till Ett spannmål var tredje dag för att se om det är någon intolerans. SEDAN kan de börja fundera ordentligt på IBS... Att de kollar spannmålen är för att jag, liksom ovanstående, märkte en kraftig förbättring av LCHF-diet när jag ville gå ner i vikt... Så jag har ju knappt ätit bröd och pasta och sådant det senaste året ändå men när jag väl gjort det blir det ömmande "fotbollsmage", öm buk och gaser... Så det älskade vitlöksbrödet har fått stryka på foten..

Svar på tråden IBS