IBS
Jag tycker att magandningen fungerar hyfsat faktiskt, helt klart större effekt än vanlig andning, så det man ska göra är nog egentligen att lära sig att andas så hela tiden, så blir man inte lika påverkad av stress osv, ;)
Hej!
Hur går det för er alla där ute med era magar?
Jag har tack och lov börjat hitta rätt, äter bättre, långsammare och oftare så får inte "panik-tarm" lika ofta, har dessutom gått ner runt 4 kg på kuppen, vilket är både positivt och negativt.
När jag fyllde år för ca. 2 månader sen så gav min pojkvän mig en upplevelse i present, eller rättare sagt sa att jag ska få en överraskningsdag, men eftersom jag verkligen mådde dåligt då så har det inte blivit av ännu. Det vore ju trevligt att få göra det, men känner mig inte fullt redo ännu. Dessutom vill han inte alls svara på några frågor jag ställer om det, han vägrar att ens svara på om det finns toaletter där vi ska vara, och som ni alla säkert håller med om så är det ju kanske viktigt information för oss med krångelmage. Och så är ju planering en ganska viktig del för att kunna må så bra som möjligt, och överraskningsdag hänger ju inte ihop med planering för min del.. :P
Hoppas att jag snart kan få uppleva min lilla överraskningsdag, och då gärna utan problem. :)
Hur går det för er alla? Någon som har bröllop nu i december? :)
Nu börjar jul och nyår börja närma sig med stormsteg! Har ni här inne några tips att dela med er av vad gäller snäll julmat? ;)
Hur gör man egentligen med nyår och IBS egentligen?
Imorgon händer det. Första gången jag ska börja i skolan efter jag fick min IBS. Är blyg i vanliga fall, så brukar bli rätt nervös inför såna saker, men nu med IBS:en så blir det ju ännu värre. Känns jobbigt att ens åka in dit och sitta på ett tåg/tunnelbana/buss i nästan en timme. För man vet ju aldrig hur magen ska reagera, speciellt när man är nervös. Några tips??
Oprekär: tack för ditt svar! Skönt att börja så sent! Jag börjar vid 9... Låter som en bra plan, tänkte också äta försiktigt på morgonen och försöka ta det så lugnt som möjligt! Blev lite nyfiken på den där medicinen. För det hänger ju ofta ihop- ångest/oro/stress och IBS. Kanske kan vara värt att kolla upp. Vad tycker du om dem? Lycka till imorgon!
Nej, du har rätt, set är ju alla bitar tillsammans som gör att det fungerar bra Va bra att det gick bra för dig!! dagen började dåligt då jag sov väldigt dåligt och spydde 5 gånger i morse, men sen gick det över förväntan.
Tack Maya för ditt tips!
Hej!! Hur går det för er allihop?