Inlägg från: maxmamma |Visa alla inlägg
  • maxmamma

Helg - vad har du i glaset?

det blev en 33cl peachmelba cider till maten och nu blir det ett glas icas cola, ska inte jobba imorgon men äter så mkt mediciner så jag vågar inte dricka för mkt alkoholhaltiga drycker.

annars så har jag börjat träna på att dricka rödtjut haha så nån helg framöver blir det nog nått glas vin igen skål!!Skål

• maxmamma
    Kjell Präst skrev 2012-11-17 06:40:41 följande:
    Coop cola
    har du lessnat på nattvards vinet? SkålTungan ute
  • maxmamma

kunde inte hålla mig, det blev ett lätt mouserande rödvin som heter Lambrusco o som smakar sött, det gillar mina smaklökar Tungan uteSkål endast 7%men oj vad gott det var. Det kommer nog bli nya favvo rödtjutsvinet framöver

ha en härlig lördagskväll allihop det ska jag ha skål o ha det gott 

• maxmamma

ikväll blir det nog nån mugg het glögg efter vi har varit ut o åkt snöskoter jag o sambon. vi är snöskoterfantaster på vintern o motorcykelfantaster på sommaren Tungan ute

har lärt mig att uppskatta rödvin men det får räcka med en vinglögg på 10% ikväll.

som chicita skrev så när jag varit gravid så har jag druckit alkoholfritt rött vin till maten nån gång när det har varit mat som passat bäst ihop med vin. 

vill inte gärna dricka så mkt alkohol haltigt när barnen är hemma om de måste skjutsas till sjukhus så vill inte jag komma in på sjukhuset o lukta alkhohol.

dricker gärna några glas rött vin eller nån god cider när vi är barnledig o slipper oroa oss för att behöva köra bil.

kanske låter  trist o präktigt men så här känner jag det.

sen kan jag lika gärna dricka nån god drink utan alkohol oxå, är inte ett måste med alkohol för mig.

finns så många goda alkoholfria alternativ faktisktt. 

Svar på tråden Helg - vad har du i glaset?