• Chicita

    VAd föredrar NI?

    Nr 3:
    Planeringen och det du kallar "slitgöra" var ju det som var det roligaste med hela bröllopet.

    Det enda jag skulle önska att vi kunnat leja bort var städningen av lokalen.
    Men pga villkor angående överlämning så gick inte detta (utan att gå in på det mer närmare). 

  • Chicita
    Atelitzy skrev 2012-11-18 21:14:54 följande:
    ja, som sagt jag är kontrollfreak själv, men tiden är liksom redan som det är knapp...
    jag vill tro på att det måste finnas något mellan ting mellan polaren som hjälper till å guidar ihop allt å en bröllopskordinator???

    har ni hittat något, för jag menar hur hinner alla, jag har precis börjat å blir togig för mina nätter har halverat..
    Mellantinget heter Catering - eller Restaurang, istället för att laga maten själv.
    Eller att beställa inbjudningarna istället för att pyssla ihop dom själv.
    Osv...
     
  • Chicita
    Atelitzy skrev 2012-11-18 21:35:39 följande:
    jo, men catering står inte för blomsterarrangemang, musik, underhållning, PA, ljussättning, carering är ju bara en av hrla grejen??.hmmm måste verkligen hitta något.. är ju kul å planera hela.. detta vill jag ha, men mindre kul att leta nätet efter 100 olika restauranger som möter mina önskemål... hmm hade nog gärna sluppit hela den tidskrävande letandet, jag menar jag har mkt klart för mig hur jag vill ha det..såå vore skönt att kunna leja bort hela ringa runt grejen utan att det ska kosta apa... :S
    Men om du lejer bort det så har du inte kontroll över vad du beställer.
    Hur vet du att personen som ringer runt söker efter samma saker som du gör?
    100 restauranger känns lite överdrivet också, de flesta områden har inte så många olika restauranger att välja mellan Tungan ute
    Och att ringa till 5 eller 10 ställen är inte så jobbigt.
    Att maila flera ställen är ännu lättare då man bara helt enkelt skickar samma mail med samma frågor.

    Vet inte om jag har helt fel heller, men den här frågetråden i kombination med svaret i tråden där en tjej var orolig för att hennes bröllop skulle försvinna i raden av flera bröllop (där du bad henne höra av sig till dig för att du kunde nog hjälpa till där att fixa något) gör att jag får känslan av att du vill starta (eller redan har gjort) någon sorts "bröllopsfixarföretag"... 
  • Chicita
    Atelitzy skrev 2012-11-18 22:30:40 följande:
    nej, absolut inte :D
    hahaha ja precis jag bad henne att höra av sig till mig eftersom jag själv är delatig i en teaterförening oc htänkte att hon kanske ville ha tips på roliga typ bonding lekar och eller som min profilbild indikerar så är jag eldkonstnär och det är ju något om piffar till dom flesta festerna med lite eld å så.. anledningen till att jag inte skrev ut det varför att jag inte ville precis som nu få folk å tro att jag PR:ade... Så om hon hörde av sig kunde jag ju pratat med henne om vad jag trodde.. men hon gjorde inte det så jag antar att det inte var där skon klämde.

    Min fråga är för att jag är två banrsmamma, mamma till ett multihandikappat barn som tar mycket tid.. jag har i princip 2 heltider. mitt huvudsakliga jobb vanligt 08-16 jobb, men efter det så påbörjas mitt jobb med assitenter och bokföring för dotterns assistans, jag administrerar hela hennes assistans på eftermiddagar,kvällar och helger ovanpå det skall jag hinna med att umgås, med båda barn,man och vänner.... som du förstår tar dygnets alla timmar slut  fort.. DÄRFÖR vill jag hitta ett mellan ting.
    100 restauranger blir det om jag ska få det exakta JAG vill ha, som sagt jag har en glasklar bild av vad jag vill.
    och visst det går att maila.... men alla vet att det är lite mer än bara ett par mail hit å dit :P
    så vidare inte restauranger har kontorstider mellan 22 och 03 på natten är jag rätt körd.
    och nej det är inte bara att skicka en mall för olika restauranger har olika kompetenser...
    Bra att du klarade upp det.

    Jo men om du har den där glasklara bilden om hur du vill ha det så kommer det att vara väldigt svårt att be någon annan att kolla det åt dig.

    Om du skickar ett mail och säger "jag söker efter en restaurang som kan har/ kan fixa detta, kan ni göra det. Och om inte, vilka delar kan ni fixa /har ni " och sen spaltar upp alla krav du har så bör du rätt snabbt kunna sålla bort dom (typ) 95 som inte har det du söker över huvud taget.
    Och sen kanske du kan ringa dom andra? 

    Jag har jobbat 10 år inom hotell och restaurangbranchen, och jag vet att det i 99 fall av 100 är bäst att ta saker via mail om det är speciella önskemål eftersom man då har allt svart på vitt så att ingen senare kan komma och säga att "nejmen det hade jag ingen aaaaning om". (vilket ofta sker när någon ville ha något som vi inte kunde leverera och sen hävdar att vi har lovat...) 
  • Chicita
    Atelitzy skrev 2012-11-18 22:48:09 följande:
    jag har 6 år erfarnehet av eventplanering. och 10 år av hotell och restaurang och ja första mailet visst så är dett 99% av fallen bra med ett mail, men SAMTLIGA mail slutar i samtal när en kommunikation är upprättad.
    :D visst är det grymt bra med mail, så är det inte heller bara det som gäller, jag menar bara på att någon som min som jobbar 7 dagar i veckan i över 12 timmar... hur ska jag hinna... :S mer de att de kanske fanns ett alternativ för någon som mig, inte särskillt tät på någotvis och som inte har alltid i världen.hmmm får klura lite på det...
    Atelitzy skrev 2012-11-18 22:30:40 följande:
    nej, absolut inte :D
    hahaha ja precis jag bad henne att höra av sig till mig eftersom jag själv är delatig i en teaterförening oc htänkte att hon kanske ville ha tips på roliga typ bonding lekar och eller som min profilbild indikerar så är jag eldkonstnär och det är ju något om piffar till dom flesta festerna med lite eld å så.. anledningen till att jag inte skrev ut det varför att jag inte ville precis som nu få folk å tro att jag PR:ade... Så om hon hörde av sig kunde jag ju pratat med henne om vad jag trodde.. men hon gjorde inte det så jag antar att det inte var där skon klämde.

    Min fråga är för att jag är två banrsmamma, mamma till ett multihandikappat barn som tar mycket tid.. jag har i princip 2 heltider. mitt huvudsakliga jobb vanligt 08-16 jobb, men efter det så påbörjas mitt jobb med assitenter och bokföring för dotterns assistans, jag administrerar hela hennes assistans på eftermiddagar,kvällar och helger ovanpå det skall jag hinna med att umgås, med båda barn,man och vänner.... som du förstår tar dygnets alla timmar slut  fort.. DÄRFÖR vill jag hitta ett mellan ting.
    100 restauranger blir det om jag ska få det exakta JAG vill ha, som sagt jag har en glasklar bild av vad jag vill.
    och visst det går att maila.... men alla vet att det är lite mer än bara ett par mail hit å dit :P
    så vidare inte restauranger har kontorstider mellan 22 och 03 på natten är jag rätt körd.
    och nej det är inte bara att skicka en mall för olika restauranger har olika kompetenser...
    Jo men nu menade jag ju för att sålla som sagt, för att underlätta innan man börjar fördjupa sig.
    För det tar kanske tid att skriva själva utskicket, men i princip ingen tid att kopiera innehållet och skicka iväg till 100 olika ställen. Vissa svarar kanske inte ens, dom kan man stryka direkt från listan.
    Andra svarar att dom inte kan hjälpa dig med dina krav / önskemål och andra stämmer bara in på några av dom.
    Dessa slipper du ju alltså då lägga mer tid på = mer tid att lägga på dom som faktiskt då är intressanta.

    Ca 80% av våra bokningar sköttes enbart via mail, speciellt dom större bokningarna. Så att samtliga slutar med samtal håller jag dock inte med om.

    Jag tror tyvärr inte att du hittar något som är både billigt och funkar som du tänkt.  
    Du kanske skulle tänka tvärt om istället och hittat någon som kan hjälpa dig med det administrativa i assistent-biten så att du får mer tid med detta under en kort period.
    Det bör ju vara enklare att ordna. 
  • Chicita
    Atelitzy skrev 2012-11-19 12:39:07 följande:
    Att hitta någon som kan administrera assistanser kostar rätt så mkt så, tyvärr finns det ingen som kan göra det så vidare jag inte vill att det ska kosta apa, som sagt jag letar efter ett alternativ som är bättre och billigare än att hitta någon som kan administrera assistansen...
    Ok, då får jag önska dig lycka till. Jag har inga mer råd att ge.

    Men om jag ska vara lite krass så hade du ju säkert hunnit både skicka och svara på ett antal mail på samma tid som du skrivit här Flört  
Svar på tråden VAd föredrar NI?