Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Allt är klart!

Glöm inte att boka hotellet också Flört
    Rummen kan gå väldigt fort om ett större sällskap får för sig att bo där samma helg...

Kom ihåg att packa övernattningsväska som ni checkar in tidigare på dagen på hotellet.
    Jag har sett väldigt många brudpar som får ta på sig bröllopsstassen dagen efter pga att dom glömt ta med vanliga kläder... Så det är ett hett tips, boka gärna sen utcheckning också om det går Glad 

Din bukett var väl också klar?
    Hur tar ni er från hotellet och hem dagen efter? (Eller till det ställe ni ska även om det inte är hem)
    Eventuella presenter, hur transporteras dom - vem tar hand om dom åt er så ni slipper släpa? Även om man avsäger sig presenter eller önskar något specifikt så brukar det alltid bli några som kommer med en sak av något slag. 

Jag tycker att det låter som att ni har koll på läget, men gå igenom dagen steg för steg. Hur tar ni er till X, vem hämtar/ lämnar Y, behöver ni något när ni gör... osv... 

• Chicita
    PiaB skrev 2012-11-18 22:16:03 följande:
    Brukar man förresten ha blommor i kyrkan?
    Skippa dom.
    Kyrkorna brukar vara så vackra i sig, och så ska man skynda sig att få upp dom och ta ner dom så man inte stör något annat brudpar (om flera vigs efter varandra).
    Och det är bara en onödig utgift dessutom... Glad
    PiaB skrev 2012-11-18 22:22:23 följande:

Mitt förrsta svar var till Pekkiisch4, nu till Chicita:

Bra förslag! Dagenefterkläder kan nog lätt glömmas, ska skriva upp det på komihåglistan. Eventuella presenter och annat tar vår sk bröllopsfixare hand om och kör hem till oss. Hur vi tar oss från hotellet har jag däremot inte tänkt på. Och så måste vi kolla upp lite vem som kör tärnorna och om sminkösen kommer till hotellet eller vad hon tänkt (det är en kompis).

Att boka hotellet var ju ingen dum idé

Hehe.. ja jag har själv suttit och surfat runt och tänkt där vill vi bo / äta mat, eller vad det nu var jag kollade efter. Lagt det i "önskemappen" och sen när jag ska boka så är det fullt och då står man ju där med skägget i brevlådan Obestämd

Ja där ser du, det fanns några småsaker att lösa Glad
    Ett annat tips kan vara att ha någon kompis som ni kan ringa om något händer under dagen. Om ni har glömt något hemma, om ni blev superhungriga och behöver en MAX-burgare (eller nåt) osv... Alltså någon som bara kan åka runt i sin egen bil och fixa såna där sistaminuten saker som ni glömt...
  • Chicita

Ja det är bra att kolla av lite i förväg så att inte tant Agda kommer med finaste skorna och får dom totalförstörda... Så det är en jättebra tanke av dig Glad

Det där med att inte se varandra innan skippade vi totalt Flört
    Vi gjorde oss iordning och åt lite lunch tillsamans i festlokalen innan vigseln (församlingshemmet så det var ju nära och bra).
    Jag och tärnorna blev ju sminkade av ett proffs där, och sen satte min ena tärna upp mitt hår också. Så vi behövde lite utrymme för sånt, och då var det lämpligast där.
    Maken hade lite uppgifter medan vi började göra oss i ordning (som att hämta blommorna och lite annat) och sen hjälpte han mig på med klänningen och jag hjälpte honom få på sig sin tabard ordentligt...
    Sen var det dags för fotografering Glad 

Svar på tråden Allt är klart!