Inlägg från: PiaB |Visa alla inlägg
  • PiaB

Allt är klart!

Jag fattar inte hur smidigt allt gått, men man kanske inte ska säga något... Nu är bordsplaceringen klar och det var nog det sista stora. Det som fattas är makens kläder men det har han koll på när han måste ordna och vad han ska ha. Och vi funderar på att öva in en dans, inget märkvärdigt utan en vanlig bröllopsdans. Men vi har aldrig dansat ihop så det kan behövas synkas :-P Jag och tärnorna ska köpa korsetter innan och få en privat provning.

När det närmar sig ska vi träffa köksmästaren igen och finslipa middagen och dukningen. Bordsplaceringen ville han ha några dagar innan. Tänker mig att den kan lämnas tillsammans med de sista ändringarna/avhoppen.

Vad har jag glömt? Detta är klart:

Restaurang

Kyrka

Kläder till mig och tärnorna inkl. skor och smycken

Ringarna

Spara datumet är skickade och inbjudningar finns gjorda som bara ska beställas

Toastmadame

Marskalk

Tärnor

Frisör

Makupartist

Fotograf

Bakgrundsmusik om vi får spela det på restaurangen

Hotell där vi ev ska bo bröllopshelgen är utsett

Igår fick maken (blivande) för sig att vi ska åka limousine från middagen till hotellet

Har jag glömt något viktigt? Känns för enkelt det här. Hindersprövningen har jag koll på när den ska beställas

• Svar på tråden Allt är klart!
  • PiaB

Nej det fixar restaurangen. Jag har gjort min bukett och tärnorna köper vi "vanliga" buketter till tänkte vi. Brukar man förresten ha blommor i kyrkan?

• PiaB

Mitt förrsta svar var till Pekkiisch4, nu till Chicita:

Bra förslag! Dagenefterkläder kan nog lätt glömmas, ska skriva upp det på komihåglistan. Eventuella presenter och annat tar vår sk bröllopsfixare hand om och kör hem till oss. Hur vi tar oss från hotellet har jag däremot inte tänkt på. Och så måste vi kolla upp lite vem som kör tärnorna och om sminkösen kommer till hotellet eller vad hon tänkt (det är en kompis).

Att boka hotellet var ju ingen dum idé

• PiaB

Jag tror vi har den sista tiden, kl. 16.00. Men det känns onödigt med blommor i kyrkan faktiskt. Kyrkan har dessutom ett stort panoramafönster ut över vattnet så det behövs inget pynt när jag tänker efter

• PiaB

Jag ska absolut sätta mig och spalta upp hela dagen, eller hela helgen kanske. Bra idé att tänka på hur man tar sig mellan olika ställen. Min blivande man fick i helgen för sig att han inte vill se mig i brudklädsel förän strax innan vigseln. Där fick vi problem.

Jag hade ju tänkt att vi ska göra oss iordning tillsammans på hotellet och åka till kyrkan därifrån. Men nu vill han att vi ska se varandra färdiga liksom och jag har sagt att det inte kan bli i kyrkan första gången för jag kommer gråta ihjäl mig. Jag gråter ju bara jag tänker på det. Och jag tror inte den kyrkan har något rum utan att det bara är kyrkan liksom. Det finns lokaler på värdshuset vet jag, jag har varit på konferenser och studiedagar där ofta. Kanske vi får låna/hyra ett sådant.

När jag tänker på det kan det bli fint. Därifrån är det en grusgång fram till kyrkan och eftersom kyrkan är pytteliten så kan det bli bra att vi "marscherar" utifrån

Förresten så insåg vi när vi var där i helgen att det var lerigt på parkeringen och en bit upp innan gruset började. Kan vara bra att skriva till gästerna att de kanske får byta skor i kyrkan :-P

Svar på tråden Allt är klart!