Inlägg från: PiaB |Visa alla inlägg
  • PiaB

Vara galen och gifta mig med en främling bara för att. HJÄLP!

Vad bra att du nämnde ordet troll själv Om det nu är på riktgt så säger jag bara kör om du nu vill gifta dig med en främling bara för att gifta dig på ett datum som alla andra. Det är väl bara att gå ut på krogen och fråga. Finns säkert någon som vll. Jag skulle däremot aldrig ens drömma om att gifta mig med en främling av den anledningen eller någon annan anledning.

Tror det kan vara svårt att hitta en kyrka eller vigselförrättare eftersom det som sagt är ett datum som kan vara bokat sedan år tillbaka, men prova.

Inget av alternativen behöver bli dyrt. Antar att ni in ska ha fest eftersom ni inte känner varandra. Så det ni behöver är en hindersprövning som är hög tid att beställa nu. Har ni otur hinner ni inte få den då det kan ta tid och man rekommenderas att beställa den i god tid.

Jag är osäker, men tror att både borglig och kyrklig vigsel är gratis. Vet inte om man behöver vara gift en viss tid innan man skiljer sig.

Däremot måste jag säga att det känns väldigt oförskämt mot prästen eller vigselförrättaren att ta upp deras tid med en så viktig gudstjänst eller vigselakt bara för att göra något "episkt", och för att planera skilsmässa. Men det spelar nog ingen roll vad jag tycker har jag en känsl av.

• PiaB

Ursäkta stavfel, har börjat tappa boktäver när jag skriver precis som jag tappar ord mär jag pratar

• PiaB
    yavanna81 skrev 2012-11-19 08:39:07 följande:
    Det är antagligen lättare och billigare att bara köpa en ring som det står 12-12-12 i.

Precis! Köp en ring och ljug ihop ett bröllop. Äktenskapet kommer ju ändå att vara en lögn så varför inte...

OM du nu skulle genomföra detta så tänk på att skriva äktenskapsförord så fort ni är gifta. För han får rätt till hälften av allt du äger annars och det kanske inte är så kul. Även om ni från början planerat en skilsmässa så kan han ju köra en fuling och kräva sin rtt, vilket han har rätt till.

Och man kan inte skilja sig ett speciellt datum. Man ansöker om skilsmässa hos tingsrätten och får ett domstolsbeslut när det är klart. Det går inte att påverka på något som helst sätt.

• PiaB

Ja fast det kanske man inte tänker på om man bara är ute efter att ha ett datum i en ring och kunna berätta hur häftig man är som gift sig på ssmma datum och klockslag som en massa andra jorden över. Jag måste dock säga att jag blir mer imonerade av de som gör det av kärlek...

Men hoppas hon ser till att ha alla papper i ordning som sagt så fort som möjligt. Finns en stor risk att bli lurad av någon som är mer insatt i det juridiska.

• PiaB
    Alyllyra skrev 2012-11-20 08:51:30 följande:
    I övrigt låter det som en film hela historien: desperat tjej gifter sig med någon hon knappt känner bara för att, avslutar relationen, börjar umgås med killen privat, inser att att de passar jättebra ihop, sen sker en massa förväxlingar och så tillslut gifter de sig igen. Alla är glada, publiken gråter, tusen vita ballonger far mot himlen, eftertexterna rullar. Slut!
    Tänker mig Kate Hudson i huvudrollen. Drömmer
    Du borde genast köpa rättigheterna till manuset. Kommer bli en storsäljare på biodukarna. Inte ett dugg vanlig och förutsägbar. Bättre än den bästa Disneyfilmen ju
  • PiaB

Förövrigt vore det kul med en reaktion från TS. Men med tanke på att personen i fråga skapade sitt medlemsskap strax innan det här skrevs och det här är, vad jag vet, det enda h*n skrivit på BT, så känns det inte speciellt seriöst detta.

• PiaB

Absolut. Det är därför jag svarat flera gånger också. Och för att kanske hjälpa någon annan som funderar i desa banor och inte är så insatt i det juridiska som ett äktenskap innebär. Man kan ju läsa här utan att vara medlem så vem vet hur många som är här och "gästläser" och får idéer. Jag känner flera tonåringar som kanske skulle kunna få för sig något liknande "bara för att". Nu kan ju inte tonåringar gifta sig men ändå...

Svar på tråden Vara galen och gifta mig med en främling bara för att. HJÄLP!