Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

Vara galen och gifta mig med en främling bara för att. HJÄLP!

Ursäkta, men jag tycker det låter rent idiotiskt och respektlöst att gifta sig "bara för att".

Med det sagt, så behövs det en godkänd hindersprövning och du måste nog räkna med att det kan ta ett par veckor att ordna. Du hittar blanketten på Skatteverkets hemsida. Vill du att det ska gå snabbare, så kan du kanske gå in på närmsta skattekontor och få hjälp. Har hört att det ska finnas någon typ av "akut" hindersprövning. Förutom det, så behövs en vigselförrättare. Du kan förmodligen gå in på din kommuns hemsida för att hitta borgerliga vigselförrättare. Du måste dock hitta en som är tillgänglig det datumet och eftersom det är lite speciellt, så kan det blir svårt. Det finns ju privata som man kan anlita också, men det kostar ju betydligt mer och det är ju inte säkert att någon sådan är ledig heller. Vill du helst göra det kyrkligt, så är det till pastorsexpeditionen för din församling du ska vända dig till för att boka en vigsel.

Men varför? Jaja, du vill hemskt gärna gifta dig på det datumet.. men.. tycker du inte själv att ett äktenskap är värt mer än så?

• daniiel
    Alyllyra skrev 2012-11-20 08:51:30 följande:
    I övrigt låter det som en film hela historien: desperat tjej gifter sig med någon hon knappt känner bara för att, avslutar relationen, börjar umgås med killen privat, inser att att de passar jättebra ihop, sen sker en massa förväxlingar och så tillslut gifter de sig igen. Alla är glada, publiken gråter, tusen vita ballonger far mot himlen, eftertexterna rullar. Slut!
    Tänker mig Kate Hudson i huvudrollen.  Drömmer 
    Alternativt Katherine Heigl ;P
  • daniiel
    PiaB skrev 2012-11-20 12:54:36 följande:
    Förövrigt vore det kul med en reaktion från TS. Men med tanke på att personen i fråga skapade sitt medlemsskap strax innan det här skrevs och det här är, vad jag vet, det enda h*n skrivit på BT, så känns det inte speciellt seriöst detta.
    Speciellt eftersom TS skrev "Detta är ingen trolltråd", så bör vi ju kunna förvänta oss en reaktion av TS. Kan ju dock vara så att svaren som TS fick inte var så vänliga och uppmuntrande som personen hade tänkt sig och därmed struntade i tråden. Vem vet...
Svar på tråden Vara galen och gifta mig med en främling bara för att. HJÄLP!