Inlägg från: stormhelen |Visa alla inlägg
  • stormhelen

Hur frakta klänningen vid vigsel utomlands?!

Jag hade nog tagit klänningen som ett handbagae.

Hade inte vågat packa ner den varken i en egen resväska eller tillsammans med övvriga kläder i en resväska som man chekar in som bagage.

Tänk om väskan inte kommer fram då den inte kom med. Sånt händer ju lite då och då.

Har man den däremot som handbagae vet man ju att klänningen garanterat kommer med till slutdestinationen.

Vore ju jätte tråkigt om man inte klänningen kommer fram i tid för bröllopet.

• stormhelen

Mja, det var bara delvis anledningen. Hade tänkt skriva det innan jag läste ditt inlägg, slängde bara med det där med en egen resväska när jag läst ditt inlägg. Tungan ute

Det är väll en avvägning man får göra antar jag med vad man anser vara viktigast. Skrynklig klänning eller chansa att klänningen inte kommer alls.

Jag skulle nog ringa flygbolaget och kolla med dem om det går bra att få hänga in klänningen antigen i deras garerob eller om första klass har en garderob som man kan få hänga in klänningen i.

Vidare kanske många hotell har en survice där de kan fixa till skrynklorna som eventuellt klänningen får under frakten? Hade det inte varit för risken att väskan kanske inte kom med på planet så hade jag nog packat ner den i resväskan. Glad Jag skulle helt enkelt vara alldeles för nojjig. Men det är ju jag det. hehe ^^

Svar på tråden Hur frakta klänningen vid vigsel utomlands?!