• Elin217

När ska man sätta i extensions?

Har fått flera bud på extensions innan bröllopet. Men när ska man sätta in dem? Det känns som att frisörerna går lite efter sin egen almenacka för att en säger 3 månader innan, en annan däger 1 månad innan och en tredje säger 2 veckor innan...... Vad är rimligt, och vad är ett rimligt pris?
    Min syster säger också att hon ångrar att hon satte i extensions över huvud taget för att frisören sen inte kunde göra den frisyr hon ville ha för att håret blev för tungt. Hur ska jag veta vad som blir bäst?
    Tips efterlyses desperat!

• Svar på tråden När ska man sätta i extensions?
  • MarieS

Jag satte i mina knappt en vecka före, 50 st kostade mig 2500:- och då ingick borttagningen. Mina höll i ca 3 månader, så du ska inte sätta i dem så långt i förväg. Tidigast 2 veckor i förväg tycker jag. När det gäller frisyr och tyngden är jag tyvärr inte till hjälp, men jag antar att det beror på hur många extensions man sätter i. Det bästa är nog om du går till din frisör och har med dig inspirationsbilder så får han/hon avgöra hur många slingor som behövs.

• martina o affe

Annars kan du ju ha clipons..
    Då kan du sätta in det samma dag, och ha hur mycket eller lite hår du vill.
    Och det kan helt anpassas efter frisyrval..

• Chicita

Jag satte inte i något löshår alls. 
    Men jag köpte en träns med det längsta håret jag kunde hitta eftersom jag ville fylla ut min knut riktigt ordentligt.

Nu har jag i och för sig hår som är så långt att jag sitter på det om jag har det utsläppt, men ska man fylla ut en jätteknut och få den relativt solid (som jag ville ha) så behövde jag mer hår ändå.

Min tärna som satte upp mitt hår, lindade den här tränsen runt en hästsvans som hon använde som bas.
    Eller rättare sagt så tog hon och drog undan det mesta av överhåret och tog sen en liten svans som hon satte en hårmunk över. Sen lindade hon tränsen runt munken och såg till att täcka in den ordentligt med löshåret innan hon använde mitt eget hår för att färdigställa resultatet.

Så alltså- beroende på vilken frisyr du ska ha så behöver du inte ha löshåret isatt, det går att jobba med det fristående.
    Men kolla med den som ska fixa ditt hår vad den tycker passar bäst.
    Om du ska ha håret utsläppt så kanske det är bäst att sätta fast det ordentligt men jag skulle nog inte göra det tidigare än 2 veckor till 1 månad innan. För det kan bli knöligt i hårbotten efter bara ett litet tag. Och om man inte kan borsta ända ner till hårbotten så är det också svårt att få det slätt och fint (om man nu vill ha det slätt mot huvudet)

• maxmamma

chicita: när jag läser träns så tänker jag på hästträns haha Tungan ute, fast jag vet att det även heter så till tex löshår.

Svar på tråden När ska man sätta i extensions?