• Chicita

När ska man sätta i extensions?

Jag satte inte i något löshår alls. 
    Men jag köpte en träns med det längsta håret jag kunde hitta eftersom jag ville fylla ut min knut riktigt ordentligt.

Nu har jag i och för sig hår som är så långt att jag sitter på det om jag har det utsläppt, men ska man fylla ut en jätteknut och få den relativt solid (som jag ville ha) så behövde jag mer hår ändå.

Min tärna som satte upp mitt hår, lindade den här tränsen runt en hästsvans som hon använde som bas.
    Eller rättare sagt så tog hon och drog undan det mesta av överhåret och tog sen en liten svans som hon satte en hårmunk över. Sen lindade hon tränsen runt munken och såg till att täcka in den ordentligt med löshåret innan hon använde mitt eget hår för att färdigställa resultatet.

Så alltså- beroende på vilken frisyr du ska ha så behöver du inte ha löshåret isatt, det går att jobba med det fristående.
    Men kolla med den som ska fixa ditt hår vad den tycker passar bäst.
    Om du ska ha håret utsläppt så kanske det är bäst att sätta fast det ordentligt men jag skulle nog inte göra det tidigare än 2 veckor till 1 månad innan. För det kan bli knöligt i hårbotten efter bara ett litet tag. Och om man inte kan borsta ända ner till hårbotten så är det också svårt att få det slätt och fint (om man nu vill ha det slätt mot huvudet)

Svar på tråden När ska man sätta i extensions?