Jag är så glad! (inte bröllopsrelaterat)
Min yngsta dotter som är 16 år har haft en oerhört jobbig och turbulent högstadietid. Jag tänker inte gå in närmare på det då det är sååå mycket och det är en tid som fortfarande gör ont att tänka på.
För att göra en lång historia kort så läste hon in hela åttan och nian i nian. Otroligt starkt gjort av henne. Hon fick betyg i allt utom matte, vilket gjorde att hon inte kom in i gymnasiet på den linjen hon ville. Men hon började i gymnasiet och kämpade på.
Fick betyg och kände att hon hamnat fel så hon bytte till Hantverksgymnasiet och trodde hon ville bli frisör. I den skolan får de prova lite av varje innan de väljer inriktning, och när hon provat florist några gånger var hon helt salig. "Mamma, det är ju askul med florist. Jag vill bli florist"!
Och gissa om jag, och hon, grät idag när hon berättade att hon kommit in på floristlinjen Så himla skönt att allt ordnat sig och att hon går till skolan med glädje idag. Och nej, det här har absolut ingenting med bröllop att göra. Mer än att jag sa att hon kan göra tärnbuketterna till henne och hennes syster