• gaybruden

Skelleftebröllop 2013

Vi gifter oss i Landskyrkani augusti. Förlovade oss i början av december.

Vad vi bokat av på att göra listan
    Bokat kyrka
    Fixat solister till kyrkan som kommer att sjunga Astrologen (Darins version) samt Vart jag än går av Stiftelsen. skaffat klänningar, - passade på under en Stockholmsresa
    bokat fotograf,
    fixat en som fixar sminkt och hår,
    Beställt och fått vigselringarna
     beställt inbjudningskort och så sent som idag bokade jag Food som vår matleverantör :)

Kvar att göra: Buketterna - vi ska försöka hitta ngn billigt lösning - några tips?
    Kostymer till festen.
    Partytält till mottagningen - vi ska vara på vår egen bakgård.
    Och så underkläder,. smycken och andra smådetaljer.
    Och så måste vi nog hyra bord och stolar, blir kanske ca 40 med alla barn.

Känns lite småstressande emellanåt men vi ska nog hinna. Huvudsaken är ju att vi får varandra.

• gaybruden

Jag tror att i alla fall några av våra gäster kommer att ha med sig egna kameror. Tror vi ska be dem försöka ta kort på alla och kanske maila eller på annat sätt skicka några få utvalda till oss. Vi kommer nog att försöka hålla allt ganska enkelt.

Vill ni ha riktiga kort på alla gäster kan ni kanske be en eller ngn som ni vet tar bra kort fixa det? Annars kan ni ju bara ha en enkel bakgrund och rolig rekvisita som är valfri att använda sig av?

• gaybruden
    Majbrud i västerbotten skrev 2013-05-03 15:32:59 följande:
    Välkommen gaybruden! Jag skulle vilja säga att ni är klara och kan i stort sett slappna av fram till dagen B :) Men visst, är väl nästan alltid något ogjort. Vad gäller blommor beror det ju helt och hållet på vad ni vill ha. daniiels tips om att sätta maxpris är såklart ett bra alternativ. En kompis till mig köpte två rosbuketter på konsum och satte ihop till en enkel bukett, ingen som tänkte på att de inte var köpta hos florist. Ni kanske har någon som kan binda buketter åt er om ni tycker det är mycket pengar att lägga ut annars. Allt funkar :)

joe2012, spännande med ringen! Förstår känslan :) Väntar fortfarande på besked om min, måste ringa och kolla känner jag...

Angående fotografering av gästerna kommer vi att ha vår kompis med som fotar hela festen, som också får fotografera gäster. Jag hade tänkt hitta gamla ramar som de får hålla upp framför sig men det har glömts bort lite, blir nog bara vanliga uppställda kort. Å andra sidan tror jag det blir nog så bra. Det är ju bara roligt att ha bilder på alla som var med. Sen har vi tänkt be folk skicka över kort de tagit själva om de har något som blev extra bra.
    Jag börjar få panik. försöker få tag i bord och stolar att hyra för ca 45 personer. Vill att alla bord ska ha samma höjd och bredd. Har bara googlat än så länge men hittar absolut ingenting. Partytält verkar vara billigare att köpa än hyra men frågan är om de står stadigt om det blåser och regnar väldigt mycket. Fast å andra sidan har jag beställt sol och svaga vindar till vår dag så det är mest min pappa som är orolig för hur en trädgårdsfest ska gå :)
    När det gäller blommor ska vi nog bestämma ett maxpris och gå till blomaffären i Kåge där vi bor.
Svar på tråden Skelleftebröllop 2013