gaybruden skrev 2013-05-02 15:36:20 följande:
Vi gifter oss i Landskyrkani augusti. Förlovade oss i början av december.
Vad vi bokat av på att göra listan
Bokat kyrka
Fixat solister till kyrkan som kommer att sjunga Astrologen (Darins version) samt Vart jag än går av Stiftelsen. skaffat klänningar, - passade på under en Stockholmsresa
bokat fotograf,
fixat en som fixar sminkt och hår,
Beställt och fått vigselringarna
beställt inbjudningskort och så sent som idag bokade jag Food som vår matleverantör :)
Kvar att göra: Buketterna - vi ska försöka hitta ngn billigt lösning - några tips?
Kostymer till festen.
Partytält till mottagningen - vi ska vara på vår egen bakgård.
Och så underkläder,. smycken och andra smådetaljer.
Och så måste vi nog hyra bord och stolar, blir kanske ca 40 med alla barn.
Känns lite småstressande emellanåt men vi ska nog hinna. Huvudsaken är ju att vi får varandra.
Hej, vad kul att ännu en Skelleftebrud hittat hit :)
Ni har ju hunnit med en hel del redan nu tycker jag :) Skönt att inte ha massor kvar, så ni hinner njuta lite av sommaren också! Vad ska ni ha för klänningar? :D
Och angående buketterna, så antingen kan ni göra dom själva och bara köpa lösa blommor, eller så går ni till en florist och säger hur mkt buketterna får kosta och eventuella färger ni vill ha på buketterna. I övrigt får floristen fria händer och kan då plocka ihop en bukett av blommorna som finns den dagen :) Jag vet inte om det är så längre, men när jag skulle gifta mig, så var Interflora betydligt billigare än Buketten.