• Hobevi

Enköpingsbröllop 2013

Hej!

Tänkte att alla vi i Enköping (och runtomkring) kunde hjälpa varandra med idéer om allt från hår till festlokal. Startade en förra året då det var meningen att jag och min fästman skulle gifta men blev gravid och valde att skjuta på det och JULI 2013 är det dags Glad

Vi kommer ha bröllopet i Björksta kyrka och ha festen i Mälbygården.
    Mycket är spikat redan men solist skulle jag gärna vilja bli tipsad om. Känner ni någon kille/tjej som kan sjunga? 

• Svar på tråden Enköpingsbröllop 2013
  • Aug 2013

Hej Hej.
    Här har vi en till Enköpingstjej som håller på att för fullt planera vårt bröllop.
    Vi har varit förlovade sedan 2007 och efter en weekend bara vi två nu i början utav Januari så bestämmde vi oss att nu är det nog verkligen dax att äntligen gifta oss så i Augusti blir det, ingen är lyckligare än jag och sambon har blivit den största myskillen någonsin :)

Vi har idag prel bokad Mälbygården som jag även ser att ni ska ha. Tyvär fanns inte den 31 Augusti ledigt som vi hade tänkt (säg inte att de är ni?! ;) )
    Och vigseln kommer att bli i Tillinge kyrka där vi även döpt båda våra barn :)

Mycket är redan planerat eftersom vi haft ett par år på oss men inget har varit spikat förens nu.
    Vi har inte fått iväg några inbjudningar eller så satt dom enda som än så länge vet något är min lillasyster som även kommer vara min tärna samt en utav mina bästa vänner som jag inte kunde hålla mig inför :) hihi

Imorgon ska vi på bröllopsmässan i Sthlm och sen på kvällen ska jag även prova klänning, helt sjukt att ta på sig något man alltid har drömt om!

Hur långt har ni kommit med planeringen?

• Hobevi

Mohahahaha, det är vi Den bokade vi för länge sen. Sorry!

Vi har hittills:
    Bokat kyrka, lokal, präst, transport, DJ, köpt klänning, gjort alla inbjudningar, solist, bokat catering, bokat konditor, naglar (jag är nagelteknolog).
    Så nu är jag ute efter en bra frisör och makeup artist. Har ingen aning om vart jag vill göra det nånstans.  
    Men vi har kommit ganska långt redan. Känns skönt

Vilken kyrka ska ni gifta er i? Vad roligt att det kommer in fler här. Alltid kul att utbyta info mer varann.

www.hobevi.blogg.se  

• Aug 2013

Attans ;) men skulle ni inte gifta er i juli som du skrivit i första inlägget, har ni bytt? Ja vi har åxå det mesta fixat ska som sagt bara fråga alla. Blommor är klart, väntar svar från tårtan. Fotograf har vi inte frågat än men vet att hon kommer tacka ja, sambons kusins tjej är fotograf. En annan kompis frisör, tvekar på att hon tackar nej. Dör har jag även smink. Mat blir en gammal jobbarkompis inom restaurang, likaså serveringspersonal. Naglar är så gott som klart har två kompisar som jobbar med det . Eller vad tar du? ;) Tärna är tillfrågad men inte bestman/toastmaster vilket ska göras i veckan. Då ska även inbjud göras och iväg. Idag ska klänning provas och förhoppningsvis köpas :) Tycker vi kommit lång på ca 3 veckor ;) Vad har ni för tema/färg? Precis varit på bröllopsmässan och måste nog säga att vi var överens om att de gav oss inte så mycket, vi är nog väldigt klara med vad vi vill ha :)

• Aug 2013

Då var även klänningen inköpt, den var så fin!
    Och så började allt kännas så himmla verkligt helt plötsligt.
    Nu ska bara lite mer rumpa bort och gärna lite mer lite här ocg var så kommer den sitta ändå lite bättre än
    vad den redan gör :D

• Hobevi

Vi kommer ha svart, vitt och rosa Jo vi skulle det men en annan bekant gifter sig samma datum så vi flyttade det helt enkelt. 
    Jag tar 500:- hihi. Du kan kolla in www.nailcor.se 
    Ja jag köpte klänning redan förra året då det var menat från början att vi skulle gifta oss i stl 36. Sen blev jag gravid och nu 32 kg tyngre ska jag kämpa mig ner igen. Men det är bara att jobba på. Har klarat att gå ner så mycket en gång tidigare och då på 5 månader så jag ger mig INTE.

Vad har ni för tema/färg?  

• Aug 2013

Okej :)
    Vi har troligtvis bestämmt oss om grön/vit/rosa. Men har inte börjat handla några sånna saker än så än kan vi ångra oss men håller på att kika på inbjudningsförslag då vi inte gjort dom än så vi får se hur det blir men jag tycker det är fint med ljusa färger och dessa passar då bra i ljust såklart :)
    Jag var inne på svart förut jag med men nu när vi kikat runt så har jag ångrat mig.

Okej då ska jag kika, det är det priset jag fått hos den ena utav mina två tilltänkta nageltjejer så jag ska kolla in på din sida med :)
    Gör du i akryl eller gele?

Okej, känner du inte press att kunna komma i den nu när det närmar sig eller känner du dig lugn med att hinna?
    Kör du någon diet eller liknande eller vad är ditt knep? ;)
    Jag tyckte det var så skönt att de klänningen jag köpte passar bra nu men förlorar jag lite mer så kommer den sitta mycket bättre :D Det är snörning ibak så den passar flera storlekar.

Idag bokade jag kyrkan samt lokalen helt eftersom de bara var prel bokat tidigare.
    Har nog inte riktigt förstått att vi verkligen ska göra det här nu eftrer alla dessa år! :D

Svar på tråden Enköpingsbröllop 2013