Inlägg från: PiaB |Visa alla inlägg
  • PiaB

Ska vi skicka ut "fake" inbjudningar???

Nej jag skulle inte skicka falska inbjudningar. Skulle själv bli jättebesviken om jag trodde jag skulle gå på ett bröllop som visade sig inte bli av. Eller blir av blir det ju men inte med mig som gäst. Förstår inte varför ni funderar på det? Tänk om folk köper kläder och presenter, tar ledigt från jobbet och fixar barnvakt.

Nej då får ni nog hitta på något annat om ni inte vill säga som det är. Era nära och kära blir nog minst lika besvikna om de blir "snuvade" på erat bröllop som om de får veta att ni tänker "rymma" och de inte får vara med.

• PiaB

Eara föräldrar kan väl inte tvinga er att ställa in? Gör ni inte som ni vill? Det finns alltid några som tycker man gör fel hur man än gör. Kan ni inte bara säga att ni tänkt om och vill gifta er bara ni? Ni behöver ju inte tala om när eller var.

• PiaB

Kan ni inte säga att ni ändrat er och täner vänta ett år till? Att ni behöver spara mer pengar eller nåt? Om det är så lång tid kvar kanske de slutar tjata.

• PiaB

Har ni valt att åka bort för att slippa ha fest? Annars är ett alternativ att ni åker iväg som ni tänkt och har festen när ni kommer hem så kanske alla blir nöjda? Annars får ni helt enkelt säga att ni bestämt er för att inte gifta er. Att ni tänkt på det och kommit på att det är onödigt eller nåt.

Jag vet många som gifter sig "litet" och har festen vid ett senare tillfälle.

• PiaB

Härligt! Var dock beredd på att de blir besvikna när ni gift er i smyg. Första gången jag gifte mig hade vi bara bjudit till dop och ingen visste att vi skulle gifta oss samtidigt. Min mamma blev sååå besviken för att hon inte var beredd. Kom över det snabbt men ändå.

Svar på tråden Ska vi skicka ut "fake" inbjudningar???