Vårdnadstvist, vad händer om den andra parten inte dyker upp?
Jag tycker att samhället är så mesigt då det gäller pappor.
Vi har sedan separationen varit hos familjerätten flera ggr och det var endast sista gången som dom öht sa något om att han borde tänka på sin dotter.
Bara därför dök han inte upp på nästa inbokade tid.
Nu bor han inte på sin folkbokföringsadress (som han blev vräkt från), för att han vill slippa att få post från alla myndigheter som skickar räkningar och kravbrev till honom.
Han bor med sin flickvän och advokaten skickade rekomenderatbrev till båda adresserna.
Så han får en lapp om att det finns brev att hämta, men kan ju låtabli att göra det...vilket är troligast eftersom att han undviker allt som kan vara obekvämt och besvärligt.
Om det då är så att man inte kan fortsätta ärendet utan att någon personligen sett till att han fått papperna, då känns det lite dagis.
En vuxen människa som självmant håller sig undan allt ansvar, hur många chanser ska en sån få?
Och att överlämna det personligen går nog inte om ingen sätter sig och väntar utanför dörren där han och hans flickvän bor.
För något känt telefonnummer så att man kan nå honom, det finns inte heller.
Jag vet att jag kan höra med advokaten, men jag tänkte höra om någon vet hur det brukar se ut eller om någon kanske varit i samma sits.