• Sandia

Finns det syntet clip ons som funkar bra?

Har kollat runt lite och ser att det säljs både riktigt hår som clip ons och syntethår. Syntet är väldigt mycket billigare men har hört att det inte alls är bra, att det ser väldigt fejk ut och liknar typ barbiehår? Är det så med allt syntethår eller finns det något bra?

• Svar på tråden Finns det syntet clip ons som funkar bra?
  • Chicita

Det finns syntethår som är rätt ok, men då kostar det nästan lika mycket som riktigt hår (inte fullt lika mycket men inte så stor skillnad).
    Syntethår kan du dessutom inte färga in för att få exakt nyans och du kan inte locka det eller föna det eftersom det kan smälta vid värme. 

• Lipan
    Chicita skrev 2012-11-27 23:11:31 följande:
    Syntethår kan du dessutom inte färga in för att få exakt nyans och du kan inte locka det eller föna det eftersom det kan smälta vid värme. 
    Jag köpte äkta hår via Rapunzel som inte gick att färga heller, så det är ingen garanti. När jag mailade dom och frågade om det så fick jag till svar att håret kunde vara mättat på färg och därför inte gick att färga...tack och hej!
    Det "billiga" äkta löshåret som jag köpte via tradera funkade dock mycket bättre att färga! Glad
  • Chicita
    Lipan skrev 2012-11-28 09:32:21 följande:
    Jag köpte äkta hår via Rapunzel som inte gick att färga heller, så det är ingen garanti. När jag mailade dom och frågade om det så fick jag till svar att håret kunde vara mättat på färg och därför inte gick att färga...tack och hej!
    Det "billiga" äkta löshåret som jag köpte via tradera funkade dock mycket bättre att färga! Glad
    Nej men syntethår kan man inte färga alls som sagt. 
    Och jag skrev inte att allt äkta hår går att färga heller Flört 
    Men nu var det frågor om syntethår, så då svarade jag på det jag vet om syntethår...

När det gäller äkta hår så brukar man kunna läsa sig till om håret går att färga eller inte. I alla fall på vissa sidor där det står "färgbart" eller "kan färgas in till exakt nyans" osv. Och annars får man ju fråga, som du gjorde Glad 
  • Pixilina

Köp äkta hår på Taj mahal i stockholm, de har även en internetshop. Jag köpte mitt hår där för bara 500 Kr :)

Svar på tråden Finns det syntet clip ons som funkar bra?