ni djur kuninga vänner HJÄLP omgående sökes
Åk till en veterinär med hunden, de är proffs på djur, ingen av oss här inne är veterinärer.
ser jag att nån av mina djur mår dåligt så inte sitter jag här o skriver o vill ha hjälp, jag ringer till veterinären o ber att få komma till kliniken o visa hur djuret ser ut.
Ursäkta mig men har man problem med djuret är det inte lekmän här inne som gäller.
Jag provar ALDRIG att behandla mina djur innan jag konsulterat en veterinär.
Lika med mina barn, är de rejält sjuka eller skadad etc då åker jag till sjukhuset med dem så får läkare titta på dem, behandlar ALDRIG mina barn själv innan läkarkontakt om de är allvarligt sjuka eller nått sånt.
Är man rädd om sitt djur tar man hjälp av utbildade människor som kan sin sak.
Lika på det andra forumet som har med hästar att göra, där skriver folk att deras hästar har kolik, fång, foderstrupsförstoppning o är blockhalt på alla fyra benen o inte fan ringer de veterinären, de försöker ta hjälp av oss vanliga amatörer som inte kan den där medicinska biten o behandlingsbiten om vi inte blivit rådda av veterinären.
och för att få bästa dokumentationen och statusen på hunden så åk till veterinären får han/hon ta bilder som bevis om ni nu ska driva saken vidare med polisanmälan och åtal.
och ska hunden verkligen ha 18dl mat om dagen?? det lät verkligen mycket. min tik som är blandning av rottis schäfer o labrador fick mellan 12-15dl om dagen o nu får hon dryga 10dl om dagen o det är nog lite i mesta laget men hon har haft svårt att hålla hullet därav mängden foder.
Nä ta ditt ansvar som djurägare o åk till veterinären o visa upp hunden o berätta hela levnadshistoriken från det ni köpte henne till sin sålde henne o sen köpte tillbaks henne.