Inlägg från: annika01 |Visa alla inlägg
  • annika01

Hans jobb förstör

Min blivande har eget företag och jag kan sätta mig in i hur det känns! Det kräver mycket engagemang, tid och ork att driva en egen rörelse, och det är ju trots allt en viktig inkomstkälla som vi inte klarar oss utan. MEN vi har pratat och diskuterat fram och tillbaka hur man ska lösa det så att inte familjen drabbas. För relationen och barnen behöver också engagemang, tid och ork för att fungera. Det gäller att försöka hitta en bra balans och att kunna ge och ta. Vissa veckor blir det mer jobb och andra mindre. Ibland behöver han jobba på helger och kvällar och ibland slutar han tidigare eller tar ledigt för att ta hand om familje-angelägenheter.
    Det bästa sättet att komma fram till en lösning som passar för er två är att prata om det fram och tillbaka. Du behöver kanske försöka sätta dig in i varför han jobbar så mycket och försöka förstå, samtidigt som han behöver få reda på hur du känner det. Men försök att tala om hur det blir för dig utan att vara anklagande eftersom hans jobb nu verkar vara väldigt viktigt för honom.

Svar på tråden Hans jobb förstör