Inlägg från: maxmamma |Visa alla inlägg
  • maxmamma

Hans jobb förstör

kan bara instämma, min sambo jobbar jämt o måste alltid  finnas tillhands.

det blir så mycket att jag snart blir tokig. det ringer från hans jobb mitt i natten titt som tätt o då måste han sticka iväg sen jobbar han över ganska ofta dessutom.

när han väl kommer hem är han så trött o slut så han orkar knapp med sin familj, plus att han väldigt gärna prioterar sånt han tycker är roligt på fritiden. vad vi andra vill är inte riktigt lika intressant.

känner att jag möglar ihjäl mig, för jag älskar honom verkligen men jag älskar inte hans jobb direkt.

har försökt prata med honom om att delegera bort några uppgifter till  sin ställföreträdande.

sambon är platchef för 3 kalkverk inom vår kommun så självklart förstår jag att det blir mycket jobb men vore så skönt om han kunde överlåta nån uppgift till den andre o ge oss andra lite tid oxå...

han älskar traktorer o maskiner och tyvärr så är ju inte jag o barnen maskiner vi är människor o det känns som vi får stå tillbaks för maskinernas skull....

men som sagt jag älskar honom o vill inte missta honom så därför tjatar jag inte o gnäller utan sitter tyst istället. 

• maxmamma

ja jag behöver nog gnälla o klaga av mig lite jag oxå....Tungan ute

• maxmamma

grejen är den att han har en ställföreträdare som ska ha en del uppgifter på sig som min sambo får ta plus sina egna uppgifter.

Den killen som ska ha lite delegering till sig har kanske inte tagit åt sig riktigt utan varit lite lat o "struntat" i dessa göromål men nu har facket o deras chef kommit fram till att han måste åta sig dessa uppgifter som han blivit tilldelad om han vill behålla den lön han har.

så därav min åsikt om att sambon ska se till att den andre åtar sig sina uppgifter iom att han får lön för det men är lite slö av sig.

Annars blir det ju så att någon annan får höjd lön o ta dessa uppgifter istället. för det står i deras arbetsavtal vad som gäller det kan man bara inte strunta i hur som helst om man vill ha sitt jobb kvar...

för struntar man i det så kanske lönen sänks o man får återgå till att bara vara en vanlig arbetare som är på golvet så att säga....

och jag vet att detta tär enormt mycket på min sambo dä han har häcken full  o mer därtill.

just därför vill jag inte gnälla o tjata på honom utan är hellre tyst o försöker stå ut utan att bli en bitter surkärring som ger honom mer lass att dra.

Det är det sista han behöver just nu så därför gnäller jag här i tråden istället Tungan ute 

• maxmamma

just nu sitter han o gör mailjobb hemma med jobbdatorn o jag sitter bredvid med min dator o tittar på criminalminds på tv samtidigt men nu ska jag gå ut o ta en  natt cigg o rasta hunden sen blir det sängen för min (våran) del 

Svar på tråden Hans jobb förstör