Inlägg från: Tilda93 |Visa alla inlägg
  • Tilda93
    TeSsAn90 skrev 2012-12-02 16:17:39 följande:
    Jag är 22 och sambon 25 år och vi ska gifta oss i sommar, vi har varit tillsammans i 6½ år och har en dotter.. 
    håller med miserere att åldern inte har någon betydelse men man ska väl tänka lite också.. känner vissa som kanske inte skulle gifta sig för att de är ganska omogna.. men men de är upp till var och än.. :)
    Fast det finns 50 åringar som också är omogna ;)
  • Tilda93
    Pagnie skrev 2012-12-02 17:58:14 följande:
    jo det där med längden har ju en del med saker och ting att göra. Nu har vi bara varit tillsammans i 3 år så vi ligger lite i lä där mot er tjejer. Men vi är inte helt nykära heller. ;)
    Vi tycker nog att det är ganska lagom tidpunkt att gifta oss när vi vart tillsammans 4 år. :D bara man är trygga med varandra.
    Men jag tycker nog det är värre med dom som skaffar barn efter kort tid tillsammans än gifta sig efter kort tid. Men allt är ju relativt.

Så hur långt har alla kommit i planeringen? och framförallt vilket datum har alla?
    Samma dag som vi gifter oss har vi varit tillsammans i 4 år ( 7 juni 2013) och för oss är det ändå en lång tid som vi har hunnit med väldigt mycket, och är säkra på att det är vi. Våra släkter säger inget om våran ålder faktiskt utan dem flesta ser fram emot det och är jätte glada. och endel säger typ inget , det är ju så olika. Men dem ´´dåliga kommentarerna´´ ang min / våran ålder har jag fått här ifrån BT faktiskt.

Och som du skriver att det är en större sak att skaffa barn.

När gifter ni er? :)

Vi har typ allt klart, inte så jätte mycket kvar.  hur går det för er? :)
  • Tilda93

Pagnie: hehe precis! Vi har inga barn än men 2 katter och 6 st degusar !:) Samma här jag vill vara gift innan vi försöker bilda familj :) Oj ni har ju kommit en bra bit på vägen :) Vi har fixat ( skriver det jag kommer ihåg) * lokalen , första lokalen vi tittade på faktiskt. * maten ska svärföräldrarna betala * tårtorna bakar svågers flickvän , och svärföräldrarna betalar den. * all dekoration. * köpt allt till inbjudningskorten , gästboken fixad. * brudklänningen är klar, måste köpa till bolero och underkjol. * 2 par skor till mig är fixade. * min blivandes kläder är klara. * kollat ut och bestämt hur buketter och det ska se ut. * bestämt budget över alkohol. * utsätt toastmadames , tärnor, näbbar, bestmans. * ska snart beställa min ring. Så det som är kvar är typ att spara pengar till bröllopet :) Vi har ca 75 gäster ( har fått skära ner på några) Budget på ca 20.000 ( utan mat) Vi gör allt själva utan maten. Lokalen är en ombyggd bisonfarm :) Eran då?

• Tilda93

Pagnie: det är några saker jag har glömt också, men skriver det lite bättre sen när jag sitter vid datorn :) Vi hade kunnat välja till typ 200 st ifrån Danmark ( min blivande är halv dansk) men vi vill bara ha dem absolut närmaste :) Jag trodde ni skulle ha fler då din blivande är iranier. Och är lite avundsjuk på den budgetn samtidigt inte, då jag tycker det är lite överdrivet i mina ögon , jag gifter mig inte för bröllopets skull och lägger hellre dem pengarna på barn eller ett hus :) Men vi gör ju alla olika :)

• Tilda93

Oj så hårt ni kör på det :) , hoppas ni får som ni vill Vi äter vitaminer och så, men jag kommer bara sluta med p-plåster och sen får man se vad som händer. Vi tänke försöka till bröllopet men vi vill ha sommar barn och så kan vi fokusera på bröllopet först och främst sen blir det att tänka på barn.

• Tilda93

Hehe okej :) Jag vill inte vara för "besatt" för jag tror det går dåligt då. Sambon jobbar på en bilskrot/ demontera bilar/ renoverar bildelar osv. Jag är tyvärr arbetslös, men pluggar upp matte B och engelska B för att kunna läsa till förskollärare :) Ni då?:)

Svar på tråden Samlingstråd för oss under 24 år!