Tilda93 skrev 2012-12-02 18:06:16 följande:
Samma dag som vi gifter oss har vi varit tillsammans i 4 år ( 7 juni 2013) och för oss är det ändå en lång tid som vi har hunnit med väldigt mycket, och är säkra på att det är vi. Våra släkter säger inget om våran ålder faktiskt utan dem flesta ser fram emot det och är jätte glada. och endel säger typ inget , det är ju så olika. Men dem ´´dåliga kommentarerna´´ ang min / våran ålder har jag fått här ifrån BT faktiskt.
Och som du skriver att det är en större sak att skaffa barn.
När gifter ni er? :)
Vi har typ allt klart, inte så jätte mycket kvar. hur går det för er? :)
håller helt med dig. vi firar årsdag i november så vi är några månader från 4 år när vi gifter oss den 13 juli. Men det är nog som du säger. mycket lättare att döma på sådana här forum.
Men jag säger precis som dig, alla ser fram emot vårt bröllop och vi känner att det verkligen är vi. han och jag.
Vi har två hundar tillsammans men inga barn än. Vi är väldigt gammaldags i det avseendet att vi vill vara gifta först. funkar för oss men inte för alla. :D
Vi har haft rätt mycket klart ganska länge. lokal började vi leta i januari och det tog ändå till april innan vi hittade den rätta. Blev en persisk restaurang då min blivande är iranier.
Så vi bokade den och vi fick då ett paket och i det ingår:
Mat
personal
dekorationer
blommor (min bukett, tärnornas buketter, corsager, blommor i kyrkan, i lokalen till bordena och brudbordet samt utanför lokalen)
Fruktbuffe
chokladfontän
stolsöverdrag och rosetter
Dj
limousine
kameraman
fotograf
tårta
Sen utöver det som ingår i restaurangen så har jag även fixat:
Brudklänning
2 av 3 tärnklänningar
bestämt bukett
halsband
små detaljer (ska ha silverringar runt vinglasens fot med en berlock som det står love på, manchettknappar till våra pappor, strumpor till alla i brudföljet, odyl.)
Bokat en extra fotograf
köpt skor till mig
fixat en bekant som trycker upp inbjudningskort, festhäften, vigselprogram, placeringskort osv gratis.
har även köpt armband till tärnorna.
ja det var det jag kunde komma på för tillfället.
hur stort bröllop har ni? hur många gäster och så? och vad blir det för slags lokal? gör ni mycket själv?