Inlägg från: miserere |Visa alla inlägg
  • miserere

Samlingstråd för oss under 24 år!

Vi är båda 23, varit tillsammans i 6 år
    Personligen har "tiden tillsammans" större betydelse än åldern...

• miserere

Vi har en kort förlovning (5½ månad) och gifter oss i mars I princip allt är fixat, det är vissa småsaker att ordna med men annars är allt bestämt och klart! )

Pagnie skrev 2012-12-02 17:58:14 följande:
     bara man är trygga med varandra.
    Det är kanske det som är viktigt, att man är trygg och därför känner att man både vill och kommer att fortsätta satsa och arbeta för att leva livet tillsammans.
  • miserere

Ja, det är 3 månader kvar nu för mig!! Otroligt! Nejdå har inte glömt pappersarbetet, de kom faktiskt hem nu i veckan så har fått godkännande

Vi ska ha ett intimt bröllop på (om alla kommer) 28 personer inkl. oss två. Det är skönt att ha möjlighet att bestämma över storlek och omfattning själv - eftersom alla inte vill ha det likartat!

Gästbok ska jag faktiskt försöka göra själv även fast jag inte är så pysslig.
    Hur hade du tänkt göra din gästbok? Jag har svårt att bestämma mig om det ska finnas en eller om man ska hitta på något annat för att minnas sina gäster och där de får möjlighet att lyckoönska en.   Finns så många idéer!
  • miserere

Av någon anledning försvann användarnamnet när jag citerade! Det ska i alla fall vara

Pagnie skrev 2012-12-03 00:49:15 följande:
    Gästbok ska jag faktiskt försöka göra själv även fast jag inte är så pysslig.
  • miserere
    Melissa1 skrev 2012-12-04 16:12:29 följande:
    Vi har varit tillsammans i 6 år i januari och förlovade i 4. Vi kommer vara 23 - 24 när vi gifter oss i juni 2013.

Vi har inga barn och har inte tänkt att bilda familj direkt inpå bröllopet heller utan njuta av att vara nygifta ett par år bara oss två.
    Skönt att det är någon mer än jag som inte stressar med att ha barn fastän (vi också) varit tillsammans så länge! 

Vi kommer att gifta oss i Stockholm!
  • miserere
    Pagnie skrev 2012-12-04 16:51:42 följande:
    vi stressar kanske liiiiite mer då vi kör igång snart men vi hinner gifta oss i alla fall.
    Hahaha, alltså jag skrattar så lätt och nu när jag läste ovanstående kunde jag inte hålla mig - att ni hinner menar jag! ;-P Det 'lät' lite roligt i mitt huvud bara, ta inte illa upp! (har ju läst innan att ni inte direkt är ett nytt par var inte så jag menade)

Nej men vi planerar inte direkt hur det ska bli, utan komma det som komma skall som man brukade säga. Vi är uppe i en period med slutspurt av studier (tar examen i jan.) och nytt arbete samt fortsatta studier för min man. Vill ha barn men vi tror båda på att fullfölja våra utbildningar och få ut examen innan dess. Praktiska, ekonomiska överväganden är viktiga för oss. Men vi får se, ibland blir det ju inte som man tänkt sig ändå
  • miserere
    Pyttis skrev 2012-12-05 16:17:22 följande:
    tyget har kostat mig ca 1500. då har jag förvsso rabbat hos butiken, men hade inte blivit så farligt iaf. dock är det ju ett anal timmars jobb jag har frammför mig, men det är kul :)
    Eftersom du syr själv föreslår jag att du börjar i god tid. Alltså spara inte att göra den tills du bara har en månad innan giftermålet, för OM det mot förmodan blir något fel som inte går att lösa så har du antagligen itne tid att skaffa nya material eller göra om allting. Jag syr också själv och jag började i god tid, nu har jag endast en liten detalj kvar att göra - med 3 månaders marginal! Spännande iaf, lycka till!!
    Tilda93 skrev 2012-12-05 13:27:01 följande:
    Hur gammla var ni när ni träffades? :)
    Och vad sa era föräldrar :)
    Vi träffades när vi var 16, blev tillsammans drygt ett halvår senare då vi båda nyligen fyllt 17 år. Idag är vi 23 år och gifter oss 6 år efter att vi blivit ett par (mars! ). Våra familjer känner oss (då menar jag min familj känner min blivande och vice versa), och alla är otroligt glada och stolta! Vi är liksom redan en del i varandras familj
  • miserere
    Pyttis skrev 2012-12-05 17:41:48 följande:
    håller redan på för fult, ritade klart mönstret härom dagen och idag har jag börjat klippa och fålla till ett av alla oändligt många lager haha. o det är   7 månader kvar för min del så tror inte tiden ska vara några problem :) så håller med dig till fullo! man ska börja i tid för sen har det ju ofta en tendens att ta längre tid än man räknar med.

får man vara nyfiken o fråga vad du syr för klänning? :)
    Ja precis!! Jag har uppehåll två veckor innan jag fortsätter mellan varven Man har en del annat för sig i livet! Hehe.
    Har ingen bild på min klänning, men den ser ut som en medeltida klänning, i mossgrön färg och guldband i halsringningen, fållen och ärmsluten. Har snörning i båda sidorna från midjan och hela vägen ut i ärmslutet (den är helarmad ). Borde försöka ta en bild när den är färdig och det är bra ljus! Jag har aldrig velat ha en vit klänning så jag gick på min magkänsla av vad som verkligen är jag!
    Pyttis skrev 2012-12-05 17:47:22 följande:
    många meter rent himmelrike ;)
    Nog för att jag tycker om min egen klänning, men jag måste hålla med om att det är ett vackert tyg!! Förstår att du är noga med att mäta innan du började klippa Kommer du att ha ha spetsen över hela klänningen eller delar av?
Svar på tråden Samlingstråd för oss under 24 år!